gisteren repetitie gehad met de fanfare....
de AP is dik geslaagd!!
het comfort en alle pluspunten had ik in mijn eerste post al vernoemd... maar hij was tijdens de repetitie echt prachtig!
ik had op het internet, was het nu op de site van severinsen of die van hans(?), gelezen dat ze op zoek waren gegaan naar een trompet(beker) die in het hogere register even makkelijk klonk en speelde als in het lage register.
wel tijdens de repetitie gisteren viel het me echt op dat wanneer je boven de E2/F2 komt de klank van de AP echt geheel tot zijn recht komt!! in de lagere regionen is hij vol, maar eenmaal de E2/F2 voorbij trekt de klank echt open tot een prachtige heldere sound. en dit met dezelfde inspanning als in de lagere registers....
ik wisselde tijdens de rep eens met mijn buur die een strad heeft. wel, op die strad moet je echt werken om bovenin een mooie volle en heldere klank te krijgen... met de AP kost dit niet de minste moeite!!
bij het topic 'Foto's.....' vergeleek ik de sound wat met bach.
zoals Hans daar terecht op antwoordde bedoel ik hiermee idd dat het een heel allround sound is, net zoals de strads. en een trompet die dus voor alle doeleinden kan gebruikt worden.
al vind ik hem persoonlijk beter klinken dan een strad, en vooral makkelijker!!!
ik gebruikte ook even mijn Bob reeves 43S.
ook met dit mondstuk komt de AP heel goed tot zijn recht!
hij heeft met de BR 43S echt een mooie snedige klank zonder flets te gaan klinken.... iets waar ik wel een beetje voor gevreesd had aangezien hij zo helder en open klinkt in het hogere register met een 'klassiek' mondstuk. maar zelfs met de BR blijft ie zijn briljante en toch volle klank behouden alleen met dat snede kantje aan wat voor pop en andere soms nodig is.....
dus voor iemand die op zoek is naar een instrument voor klassiek werk, en zelfs voor het betere scheurwerk is deze AP zeker de moeite om eens te testen...
mja ik kan hier gerust nog uren doorgaan!! ik ben er echt heeeeel tevreden van!!
maar voor diegenen die eens iets nieuws willen, of die momenteel niet echt weten waarvoor werken

..... 1 tip: probeer eens een Straub AP