trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 15:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 11:36 

Citaat:
Ik ga zaterdagavond 16 juli luisteren (oa naar DSS).

Dat wordt in de trombonesectie zeker mooi!! het schijnt namelijk dat Jorgen van Rijen daar met het WMC mee blaast!! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 11:42 

symphonic-fan schreef:
Ben niet zo voor concours, veel te veel uithulpen bij zo goed als alle orkesten.
Volgens mij zijn zelfs 20 geen uitzondering.

WMC is inderdaad groot feest voor de sjnabbelaars... helaas... voor het wedstrijdelement funest, maar voor de muzikale kwaliteit dan weer wel goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 12:04 

bartjefrit schreef:
symphonic-fan schreef:
Ben niet zo voor concours, veel te veel uithulpen bij zo goed als alle orkesten.
Volgens mij zijn zelfs 20 geen uitzondering.

WMC is inderdaad groot feest voor de sjnabbelaars... helaas... voor het wedstrijdelement funest, maar voor de muzikale kwaliteit dan weer wel goed.

Goed voor de tijdelijke muzikale kwaliteit bedoeld ge.
Ga geen namen noemen, maar een Limburgse harmonie wordt kampioen een paar maanden geleden, daarna een beoordelingsconcert zonder het vreemdelingenlegioen.
Geoordeling GOED, een andere, die weliswaar niet heeft deelgenomen, kreeg wel zeer goed.
Eigenlijk dan toch een afgang.
Heb vroeger ook redelijk uitgeholpen, als ik wilde was ik weer 3 keur het WMC onveilig aan het maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 13:27 

euphonic schreef:
Citaat:
Ik ga zaterdagavond 16 juli luisteren (oa naar DSS).

Dat wordt in de trombonesectie zeker mooi!! het schijnt namelijk dat Jorgen van Rijen daar met het WMC mee blaast!! :D

Klopt, ik speel ook mee. En bij het NJFO.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 13:30 

@ defred1

Het feit dat je op een andere datum speelt, doet volgens mij niets af. De prestatie lever je nog steeds zelf.

Waar je dat van de jury haalt, mag Joost weten.

Wat de afstand ermee te doen heeft, zou ik niet weten... Ik heb op vorige edities menig Japans orkest in de onderste regionen weten sneuvelen.

Vorige editie 2 winnaars (fanfare 1e afdeling Achel) en harmonie (2e afdeling Lommel) en een vice-kampioen (harmonie 1e afdeling Peer) uit Belgie...

Winnaar harmonie eerste afdeling uit Oostenrijk en winnaar harmonie concertafdeling uit NL...

Pardon my french, but "WHERE THE HELL...."

Het feit dat de wedstrijd voor BB nog steeds niet volwaardig is, dat is inderdaad een veelgedeelde mening in BB-milieus.

De grote bands van buiten het continent komen inderdaad niet, maar een band als Willebroek komt bijvoorbeeld wel...

En ik meen dat er voor de EERSTE maal ook consensus is dat de winnaar effectief de titel "wereldkampioen" zou mogen dragen... (wat dat ook waard is laat ik aan eenieders mening over)

@ captain:

"Je zou beter wat meer op je trompet studeren dan al die brassband websites zitten te surfen, daar heb je volgens mij veel meer aan ..."

Bespeur ik daar enige afkeer van brassband? :-)

Ik vind cornet EN trompet spelen best okee :-)

@ evanderzee:

Qua fanfare kan ik je aanraden:

Koninklijke fanfare Kempenbloei uit Achel (Belgie). Kampioen op het vorige WMC en van zeer hoog niveau
Vlaams Fanfareorkest
Maasbracht

@ symphonic-fan

Het verplicht werk in concertafdeling bij harmonies is inderdaad best een mooi en goed werk !

Voor zij die er niet bekend mee zijn: Variations on a Pentatonic Theme van Rob Goorhuis.

Over die bijzetters valt er altijd te discussiëren. In mijn orkest worden enkel instrumenten die we niet hebben bijgevoegd (contrabasklarinet, contrafagot) en een enkele versterking. We halen net een handjevol...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 13:32 

AJA, nog bijna vergeten:

Ik neem deel met 2 orkesten (zonder vreemdelingenlegioen :-))

Het Jeugdorkest van de Koninklijke Harmonie van Peer olv Peter Cools in derde afdeling harmonie

De Koninklijke Harmonie van Peer olv Willy Fransen in concertafdeling harmonie

Beide orkesten van de zelfde vereniging (vzw), een unicum in de WMC-geschiedenis.

Ik kan iedereen aanraden om naar beide orkesten te komen luisteren !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 14:50 

Zelf zou ik toch gaan luisteren naar K&G uit Leiden. Al meerdere afleveringen van het WMC wereldkampioen in de hoogste klasse op het show en mars gebied. Komen dit keer natuurlijk ook weer. Evenals Advendo en DVS...

Dus de topbands zijn zeker aanwezig!! Om nog niet te spreken over eventuele buitenlandse deelname...

Jan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 14:54 

ik als collega van symphonic-fan :wink: ga dus ook mee in de concertafdeling.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur