trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 10:41 

Da's niet de minste! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:19 

nielsmarchal schreef:
Vindt het zo triest als je besluit met je club heen te gaan en dat je dan half beroeps nederland inhuurt. Kijk als je 1 of 2 of 3 misschien 4 invallers regelt ala, maar er zijn er bij die 12 invallers hebben...........Dan gaat het om het resultaat en niet meer om de club, zou bijna zeggen dat het dan gaat om wie de beste dirigent/manager is..............

12 invallers is natuurlijk veel, maar er zijn orkesten met 20 of meer invallers....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:29 

ik vindt het nergens meer over gaan ieder geval. Ben eens met het Frysk fanfare mee geweest naar het mini WMC , toen deden we het gewoon met "eigen" leden...... Toch veel leuker. Ze zouden het verplicht moeten stellen dat het met eigen leden moet....tenzij ziekte of zeer, of gewoon die plek niet bezet, dan mag een invaller............Ben benieuwd als dat gebeurt wie er dan met z'n orkest naar het WMC kan...........Of zou de kwaliteit dan niet zo hoog liggen?????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:32 

Tja, maar dan zou je ook verplicht geen stukken meer moeten voorschrijven met contrafagotten, contrabastrombones, piccolotrompetten en dat soort zooi...
(Bijna) geen enkele vereniging heeft de beschikking over dat soort spullen.

En het feit dat ze Jorgen van Rijen hebben gevraagd... echt belachelijk, dat noem ik pas ECHT oneerlijke concurrentie, het is gewoon feit dat waarschijnlijk geen enkele andere deelnemende trombonist daar tegenop kan... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:33 

*zucht*

altijd dat gezaag overal over die invallers. :roll:

In elk orkest zal er altijd wel een bepaalde pupiter zijn die wat onderbezet is of zo, waarvoor tijdelijk versterking nodig is. Of bepaalde muzikanten die omwille van externe omstandigheden (zoals bv. hun job of familie...) eens niet mee kunnen doen en daarom vervangen dienen te worden. Wat is daar nu mis mee?

Wat voor mij niet kan, is alle vaste leden een stoel achteruit schuiven, en alle 1ste partijen door ingehuurden laten spelen. Maar dat is een situatie die volgens mij onhoudbaar is. Als ik lid was van zo'n vereniging, zou ik dat in elk geval nooit aanvaarden! En ikd enk dat er in het verleden wel al een aantal voorbeelden zijn van verenigingen die daaraan ten onder zijn gegaan (ik ken een voorbeeld van een Belgische dirigent, maar ik ga zijn naam hier niet noemen...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:35 

Jan H schreef:
*zucht*

altijd dat gezaag overal over die invallers. :roll:

In elk orkest zal er altijd wel een bepaalde pupiter zijn die wat onderbezet is of zo, waarvoor tijdelijk versterking nodig is. Of bepaalde muzikanten die omwille van externe omstandigheden (zoals bv. hun job of familie...) eens niet mee kunnen doen en daarom vervangen dienen te worden. Wat is daar nu mis mee?

Wat voor mij niet kan, is alle vaste leden een stoel achteruit schuiven, en alle 1ste partijen door ingehuurden laten spelen. Maar dat is een situatie die volgens mij onhoudbaar is. Als ik lid was van zo'n vereniging, zou ik dat in elk geval nooit aanvaarden! En ikd enk dat er in het verleden wel al een aantal voorbeelden zijn van verenigingen die daaraan ten onder zijn gegaan (ik ken een voorbeeld van een Belgische dirigent, maar ik ga zijn naam hier niet noemen...)

Ja oke, ik kan me voorstellen dat als je geen 1ste trombonist hebt, dat je iemand inhuurt... maar om dan gelijk maar Jorgen van Rijen daar neer te zetten gaat te ver!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:35 

mi trompeta schreef:
En het feit dat ze Jorgen van Rijen hebben gevraagd... echt belachelijk, dat noem ik pas ECHT oneerlijke concurrentie, het is gewoon feit dat waarschijnlijk geen enkele andere deelnemende trombonist daar tegenop kan... :roll:

Zou Ivan kunnen dirigeren en trombone spelen tegelijk...? :wink: (Waarschijnlijk wel 8O :D )

Laatst bijgewerkt door Jan H op 01 jun 2005 15:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jun 2005 15:36 

Citaat:
het is gewoon feit dat waarschijnlijk geen enkele andere deelnemende trombonist daar tegenop kan

Ik ken net zulke goede trombonisten.(ook cum laude e.d.)..maar die hadden misschien net ff wat minder goede contacten...zo werkt het ook weer natuurlijk in de muziek!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur