trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ideale trompet voor dweilorkest
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2005 19:03 

tommy schreef:
ja ik heb al voor veel minder een goeie trompet kunnen kopen (was een yamaha geloof ik, niet flugel? :wink: )

En goedkoop!

Profiel  

Berichttitel: Re: Ideale trompet voor dweilorkest
BerichtGeplaatst: 27 dec 2005 19:14 

John van der Voort schreef:
Jij bepaald voor jezelf dat je voor 500 euro een goede 2e handse trompet kunt kopen, en ik vindt van niet, dat ik daarmee een grens verschuif die dus ooit iemand heeft bepaald, daar was ik niet van op de hoogte
Maar ik denk niet dat het mee zal vallen een goede 2e handse trompet die nieuw
toch al gauw boven de 1500/2000 euro zit (Bach, Schilke e.d. en van Yamaha de duurdere types) we hebben het hier over een trompet die makkelijk/licht aanspreekt
en je moet er makkelijk hoge octaven mee spelen, voor 500 euro kunt kopen, of het moet een wrak zijn en dat wil dan weer zeggen dat het geen goed instrument is.

Hier moet ik dus uit opmaken dat jij een Bach, Schilke en/of duurdere Yamaha trompetten de ideale trompetten vindt voor een dweilorkest??

Citaat:
Het komt hierop neer dat voor iedereen die grens op een ander plaats ligt, wat de ene niet goed genoeg is vindt de ander heel acceptabel
De vraag had misschien beter kunnen zijn wat is het beste instrument te koop voor 500 euro en dan zonder allerlij voorwaarde :) :) 8O

Misschien hadden we idd beter kunnen vragen: Wat vindt iedereen een acceptabele prijs voor een trompet te gebruiken in een dweilorkest en kan je daar dan een merk/type aan verbinden??

Ikzelf heb diverse bes trompetten waaronder een V.Bach 37ML die ik voor alles wat op klassiek lijkt gebruik (incl. HaFa, gekocht voor 350 euro) en voor in de carnavalskapel gebruik ik een Connstellation (gekocht voor 900 euro). Het mag dus duidelijk zijn dat mijn antwoord niets te maken heeft met de acceptabele geldgrens van mensen....

Ik vind nog steeds dat je voor 500 euro een goede trompet (2e hands, mijn Olds is nog steeds te koop) kan kopen voor gebruik in een dweilorkest. Daar hóef je het overigens niet mee eens te zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2005 19:21 

Ik ben het wel met Flugel eens.
Ik heb een hele dure van Laar, maar die neem ik met carnaval niet mee de kroeg in omdat die dan een beetje ondergesneeuwd raakt tussen alle constellations en getzens.
Voor de carnaval heb ik na een middag uitproberen met een budget van eveneens 500 euro bij Adams een Holton gekocht voor 300 euro. Hierop zat een grotere beker. De trompet deed precies wat ik wilde: herrie maken.
Als mijn van Laar beter zou bevallen in de kroeg zou ik hem gewoon meenemen. Ik laat die Holton ook niet rondslingeren.
Als je een trompet zoekt voor de carnaval met een budget zou ik dus gewoon naar een winkel gaan waar ze er veel hebben, alles binnen je budget uitproberen en dan de beste optie kopen. Dan heb je wat je wilt en nog binnen je budget ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 10:11 

Welk type Yamaha (of ander merk) zou dan volgens jullie het meest geschikt zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 10:31 

Jog schreef:
Welk type Yamaha (of ander merk) zou dan volgens jullie het meest geschikt zijn?

Da's dan weer een gewetensvraag. In een huis-tuin-en-keuken-dweilkapel is een Yamaha 4335 (of zelfs een 2320) een prima toeter. Klank doet er niet zoveel toe, 't intoneert allemaal redelijk (al was m'n oude 2320 op F2 behoorlijk hoog) en is redelijk bestand tegen heavy duty use.

Voor sommige orkestjes die je als dweilorkest zou kunnen bestempelen gaat deze vlieger dan weer niet op. Hier wordt gewerkt aan klank(kleur), balans, stemming e.d. en moet er dus een keuze gemaakt worden. (vb: die kapel op Callicchio, ik kan even niet op de naam komen).

In mijn eigen kapel spelen we sinds een jaar of twee allemaal op Connstellation. Hiervoor speelden we op Schilke (M2), Blessing & Olds; stuk voor stuk instrumenten waar je zowel letterlijk als figuurlijk een spijker mee de muur in kan jassen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 11:04 

Het gaat in ieder geval niet om een carnavals-dweilorkest.
Er wordt meer muziek gemaakt dan alleen maar scheuren.

Ik zit eigenlijk te denken aan een Yamama 6310z, maar die is nogal aan de prijs (ook 2e hands). Komt de 4335 een beetje in de buurt van die 6310z?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 11:15 

Jog schreef:
Het gaat in ieder geval niet om een carnavals-dweilorkest.
Er wordt meer muziek gemaakt dan alleen maar scheuren.

Ik zit eigenlijk te denken aan een Yamama 6310z, maar die is nogal aan de prijs (ook 2e hands). Komt de 4335 een beetje in de buurt van die 6310z?

Nee eigenlijk niet. De 6310 is een lightweight toeter (stepbore) de 4335 heeft een ML boring. Geluid is volgens mij ook niet te vergelijken (6310 heeft veel helderder geluid & meer sizzle).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 11:19 

Kweet trouwens niet wat je budget is, maar is 700 euro teveel ? (ik zie net een mooie 6310z staan).....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur