trompet.nl > forum > Toon onderwerp - machomannenwereld?!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 17:42 

Nou, in onze sectie kijken ze mij en die ander raar aan omdat wij niet zo zijn/doen...dat vink beetje raar...magoed...
Natuurlijk heb ik ook wel mijn egomomenten, maar soms moet je die gewoon ff van je af kunnen zetten....maar dat is mijn mening...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 17:55 

toet'n!! schreef:
Nou, in onze sectie kijken ze mij en die ander raar aan omdat wij niet zo zijn/doen...dat vink beetje raar...magoed...
Natuurlijk heb ik ook wel mijn egomomenten, maar soms moet je die gewoon ff van je af kunnen zetten....maar dat is mijn mening...

Wat mij altijd wel mateloos irriteert zijn die oude rotten bij verenigingen/orkesten die nooit een andere partij willen spelen en ook geen kritiek op hun spel kunnen verdragen. En ja, meestal zijn dat mannen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 17:57 

hm, wij hebben niet echt oude rotten bij de trompetten..dat scheelt :P ...de 'gevallen' waar ik het over heb zijn in de leeftijd 18-23 (ongeveer)....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 18:22 

Trompet is natuurlijk wel een "HALLO hier ben ik!" instrument: meestal (liefst?) alleen verantwoordelijk voor z'n partij: schuilen in een sectie is er niet bij, en als het misgaat, hoort iedereen het. Dit vraagt een bepaald karakter (zelfvertrouwen), en dat ontspoort wel eens in "haantjesgedrag" 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 18:31 

Makke schreef:
toet'n!! schreef:

Wat mij altijd wel mateloos irriteert zijn die oude rotten bij verenigingen/orkesten die nooit een andere partij willen spelen en ook geen kritiek op hun spel kunnen verdragen. En ja, meestal zijn dat mannen.

Die ken ik
eentje wil altijd1 (of solo, en niemand anders, want zij is de oudste, dat is logisch toch? )
ander altijd 2 (zodat de 5 nieuwste trompettisten de overige partijen mogen invullen, niet helemaal redelijk... )

Toen ik escornet ging proberen na een tijdje was daar ruzie over, ik speelde nu constant de hoogste noten overal en had veel solomomentjes. Dus de oudste van de sectie moest en zou ook escornet spelen. Dat ging niet door, maar ik ben er ook maar mee gekapt, want ik focus me nu 100% op Bb.

Maar toch een rare wereld. (En met lichte muziek lijkt het nog wel erger te zijn!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 19:03 

Trompettor schreef:
Die ken ik
eentje wil altijd1 (of solo, en niemand anders, want zij is de oudste, dat is logisch toch? )
ander altijd 2 (zodat de 5 nieuwste trompettisten de overige partijen mogen invullen, niet helemaal redelijk... )

Toen ik escornet ging proberen na een tijdje was daar ruzie over, ik speelde nu constant de hoogste noten overal en had veel solomomentjes. Dus de oudste van de sectie moest en zou ook escornet spelen. Dat ging niet door, maar ik ben er ook maar mee gekapt, want ik focus me nu 100% op Bb.

Maar toch een rare wereld. (En met lichte muziek lijkt het nog wel erger te zijn!)

Ik ken het probleem. Ik speel ook 1e en solo en de wat oudere leden (rotten dus ;)) voelen zich behoorlijk op hun teentjes getrapt, vooral gezien ik pas 1,5 jaar daar speel. De dirigent heeft dit besloten en dat is zijn recht als muzikaal leider. Dit klinkt natuurlijk weer erg ego van me, maar zo is het niet bedoeld. Als iemand anders het beter kan vind ik dat diegene het moet doen. Zo denken die oude rotten er overigens niet over. Nu proberen ze te compenseren met "ik kan harder blazen dan jij"... heel zielig eigenlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 19:08 

Maar ik moet toch wel ff zeggen dat onze sectie samen met die van de trombone's wel de gezelligste is :)
Extra leuk: de trombone's zitten naast ons...1 lange rij gezelligheid (op de opmerkingen na dan natuurlijk)
Er zal idd altijd wel een verschil blijven tussen trompetten (m) en trompetten (v) (iig in gedrag, niet in kwaliteit natuurlijk :P :wink: )...las laatst in ons verenigingblad dat er 3 nieuwe meisjes (!! :P ) zijn begonnen op trompet ghehe :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 22:31 

Makke schreef:
Trompettor schreef:
Die ken ik

Ik ken het probleem. Ik speel ook 1e en solo en de wat oudere leden (rotten dus ;)) voelen zich behoorlijk op hun teentjes getrapt, vooral gezien ik pas 1,5 jaar daar speel. De dirigent heeft dit besloten en dat is zijn recht als muzikaal leider. Dit klinkt natuurlijk weer erg ego van me, maar zo is het niet bedoeld. Als iemand anders het beter kan vind ik dat diegene het moet doen. Zo denken die oude rotten er overigens niet over. Nu proberen ze te compenseren met "ik kan harder blazen dan jij"... heel zielig eigenlijk.

heel herkenbaar,
alleen bij mij riep de dirigente, jullie verdelen dat onderling wel he?
en alle partijen(voor t hele orkest) worden uitgedeeld door de 1ste trompetiste...
dus daar zat ik dan als nieuwste van t rijtje, met partijen varierent van 3e 2de trompetist, tot enige 5de trompetist, heel fijn... terwijl ik het zelfde bereik/volume had, en met enig studeren ook dezelfde loopjes zou kunnen, maarjah, een 5de partij met noten tussen lage c, en g in de balk...(totaal dus kwint verschil) nodigen niet echt uit tot studeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur