trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompettas
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: trompettas
BerichtGeplaatst: 08 sep 2007 16:10 

Ik zoek een goeie kwaliteit trompettas(nieuw)...de prijs maakt niet uit.
Heeft iemand ervaringen? met goeie of slechte tassen...kortom, wie kan me wat aan- of afraden?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2007 16:33 
Ik hoorde laatst van iemand die bij Terpstra werkt dat ze daar gigbags hebben die je bij wijze van spreke van de trap af kan gooien en dat ze dat daar ook hadden gedaan omdat een klant het niet geloofde. Die kost €80,- dacht ik. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Ik zelf heb een gigbag van Hub van Laar, goed en degelijk!

Kijk niet naar een trompettas die echt té weinig voering binnenin heeft, als je hem dan laat vallen is dat niet echt goed voor je instrument (heb ik dus gehad met de trompet van de vereniging :oops: )

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2007 16:51 
Moderator

Ik kan je uit ervaring de Brassbags aanraden.
Heb de leren versie voor 3 trompetten, behoorlijk aan de prijs, maar erg mooi spul.

Ook uit eigen ervaring: Ritter Revolution. Minder mooi spul, maar iets beschermender, iets steviger. De goedkopere versie zijn niet zo goed als de Revolution lijn, en zeker minder als de Brassbags.

Bovenstaande is te verkrijgen bij Brassimport ( google is je vriend )

Soundwear en AMR maken ook mooie spulletjes ( van AMR alleen de tripple in het leer )

Marcus Bonna ( bij hub van laar ) is ook erg mooi en beschermend spul, maar voor mij aan de zware kant. En ik vind ze duur.

Verder staan er topics genoeg over dit onderwerp

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 18:17 

Ik heb een Marcus Bonna koffer voor 2 instrumenten bij Pfeiffer gekocht een jaar geleden. Biedt goede bescherming en je kan er je instrumenten goed in kwijt, evenals wat assecoires. Prijs is inderdaad wat hoog, maar in mijn ogen krijg je daar ook wel wat voor terug.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 19:32 

Ik heb een tas van Lion Bags, gekocht bij Hanssen in Kerkrade (voor bags kun je er wel terecht). Plaats voor 2 trompetten, een vak in het middden voor dempers/doekjes/olie/vet en dergelijke spullen. Verder een vak voor een pupiter aan de zijkant en een apart vak voor partituren. Kostte geloof ik 160 euro (maar pin me er niet op vast). Stevig en degelijk, dus wat mij betreft aan te raden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 17:45 

Een tas?
Zonder van je trompet... :(
Er zijn tegenwoordig genoeg lichte koffers te verkrijgen die nauwelijks duurder tzijn dan een gigbag maar het instrument wel beschermen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 18:58 

Om nou te zeggen dat een gig-bag je trompet niet beschermt vind ik wat kort door de bocht. Wel is het zo dat een koffer qua bescherming natuurlijk beter is. Maar als je ervoor zorgt dat je je bag niet tegen de muur/van de trap gooit kan deze, mits van goede kwaliteit, ook voldoende beschermen. Vind maar eens een koffer waar 2 trompetten in kunnen, pupiter, dempers, partituren, flesje water, olie, vet, die je op je rug kunt dragen zonder een hernia op te lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 19:54 

in een gigbag is je instrument gewoon wat meer kwetsbaar. vooral de bags voor meerdere instrumenten waar je een hoop acc. bij in kiepert. Ook het dragen van zo'n bag op je rug kan problemen geven. Er zijn dacht ik ook gigbags met een soort voorgevormde/extra veilig beschermgedeelte rondom de kelk.

Zelf gebruik ik sinds kort een gigbag van Protec (combi flugel/trompet). Deze bied veel bescheming (voor relatief weining geld) en is erg licht. Jaren geleden de single versie gebruikt (van Protec) met dezelfde goede ervaringen. Voor de acc. (behalve bladmuziek) moet je wel een extra tas meenemen.

Daarnaast gebruik ik een single gigbag van Ritter (duurdere soort) die op zich erg praktisch is en mi beter beschermd dan een dubbel of triplle tas . . .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur