Gerrit Oosterhuis schreef:
Waarschijnlijk door verkeerd/overbelasten icm. veel verschillende mondstukken wisselen heb ik een blessure in mijn bovenlip. Graag zou ik wat (ervarings)deskundige reacties/adviezen krijgen over onderstaande verschijnselen:
Een plekje binnenin de linkerkant van mijn bovenlip, waar ik na vrij kort spelen geen controle meer over heb, de noten gaan 'kraken'.
Na langer doorspelen gaat het irriteren en een beetje schrijnen binnenin.
Als ik met mijn vingers voel lijkt er dunne/zwakke plek in de spier te zitten, maar het doet verder geen pijn.
Als ik een paar dagen rust hou lijkt het over, maar na flink belasten komt het terug.
Ik heb het idee dat er een spiertje gescheurd cq. overbelast is. Maar ik heb geen idee hoe lang je rust met houden omdat te laten genezen, en ik ben een beetje bang voor vorming 'littekenweefsel' door te snel weer belasten (zie elders dit forum)
Wie o wie kan mij hier iets zinnigs over adviseren?
Ik weet dat het bij andere spieren die overbelast zijn het belangrijk is om het rustig aan weer op te bouwen. En die spieren zeker niet te zwaar te belasten. Maar ik weet niet precies of dit dus ook voor je mondspieren geldt.