trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet foto's
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 74  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 17:56 

Erik v/d Heijden schreef:
aangezien hij 9 juni 2007 bij MusicAllin is gebracht

Chris_Sop schreef:
Zeker gebracht bij Steenbeek

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:14 
Chris_Sop schreef:
Erik v/d Heijden schreef:
Ja ik weet het niet ik was er ook niet blij mee dat het dus ZOOOOOOOOOOO lang duurde, degene die het regelde zei dat ze de beker niet op voorraad hadden en bestelt moest worden uit de yahama-fabriek, in Japan ofzo. En eerst hadden ze de verkeerde beker binnen gekregen. En moest dus opnieuw bestelt worde

Zeker gebracht bij Steenbeek, daar kan je wachten tot je ons weegt totdat ze eindelijk iets uit Japan(lees yamaha) hebben binnen gekregen

Dat het eventjes duurt vanuit Japan kan ik me nog wel voorstellen, het gaat per schip lijkt mij, en om nou een halfvolle container te sturen kost ook veel geld. Maar wat ik dan dacht: hebben ze nergens in Europa dan zo'n beker?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:24 

Nee, de fabriek zit in Japan. In Frankfurt zit nog een atelier die wel losse onderdelen heeft, maar die zullen niet aan dit soort kleinigheden beginnen. Dan is het eind voor hun zoek.

Dat is nu eenmaal het nadeel van produktiemodellen. Als je een custom made toeter had gehad dan had je binnen een paar weken de trompet weer voor elkaar gehad.

Je had de trompet ook naar Hub van Laar kunnen brengen, dan had ie er een beker voor gemaakt binnen een paar weken. Dat heeft ie ook voor een collega van me gedaan die zijn Bach beker plat had na een ongelukje. Hij klinkt en speelt dan wel anders als daarvoor natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:46 
erikveldkamp schreef:
Nee, de fabriek zit in Japan. In Frankfurt zit nog een atelier die wel losse onderdelen heeft, maar die zullen niet aan dit soort kleinigheden beginnen. Dan is het eind voor hun zoek.

Dat is nu eenmaal het nadeel van produktiemodellen. Als je een custom made toeter had gehad dan had je binnen een paar weken de trompet weer voor elkaar gehad.

Je had de trompet ook naar Hub van Laar kunnen brengen, dan had ie er een beker voor gemaakt binnen een paar weken. Dat heeft ie ook voor een collega van me gedaan die zijn Bach beker plat had na een ongelukje. Hij klinkt en speelt dan wel anders als daarvoor natuurlijk.

Okee!
Het was gebeurd voordat ik naar Hub toe ging voor me B5, en ik heb het er met Hub ook over gehad. Hij had het erover dat hij het wel uit kon deuken en dan in 2 uurtjes klaar zou zijn.
Maar zeg dat dan maar eens tegen die persoon van de vereniging. :roll:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2008 13:49 

Wow, hier staan wat mooie trompetjes zeg...

Die van mij zijn niet zo super, maar toch nog even mijn trompetjes:

Afbeelding
Een Amati, een erfstuk waar ik op ben begonnen. Hij glimt nog wel :D

Afbeelding
Een courtois 112L, te leen van de vereniging mooie klank, maar niet bepaald zuiver. Hij ziet er nog wel super uit!

Afbeelding
En mijn nieuwste aanwinst...een bach stradivarius model 25...nogal een oud beestje met heel wat deukjes en plekker waar het zilver er van af is (vooral bij het ventielhuis), maar hij speelt heerlijk en is lekker zuiver!! Ben ik echt onwijs blij mee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2008 14:28 

saniejjj schreef:
Wow, hier staan wat mooie trompetjes zeg...

Die van mij zijn niet zo super, maar toch nog even mijn trompetjes:
!

Je bent er 1 vergeten:
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2008 17:52 

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe ouwe aanwinst, een Bach Stradavarius 37ML eind jaren '70.
Tot nu toe ben ik er best tevreden over, afgelopen weekend heb ik er 3 optredens mee gedaan, een lekkere ouwe vertrouwde Bach klank kwam uit de beker.
Ik heb even twijfel gehad of ik wel een goeie had getroffen, ik had geen vergelijk materiaal bij de aankoop immers.
Erik is zo vriendelijk geweest (mijn dank hiervoor) om deze trompet even te bespelen en verzekerde me dat ik het had getroffen met deze Bach die zich toch wel makkelijk laat bespelen en goed stemde.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Laatst bijgewerkt door trumpetvos op 29 maart 2008 08:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2008 23:33 

Dat is een heel mooe toet Johan!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 74  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur