trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Drum lawaai
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 20:30 

Nee tuurlijk niet, ik snap jouw punt ook wel, maar wat ik bedoel is dit: bij het metropole is het noodzakelijk en zelfs verplicht om die schotten te plaatsen, vanwege genoemde redenen, veilige werkomgeving enzovoort.

Voor een (amateur-) coverband is zo'n aanschaf waarschijnlijk niet rendabel en soms zelfs niet eens haalbaar, zoals ik het zie. Natuurlijk kan ik zelf het gebruik van die dingen alleen maar toejuichen, hoe minder dB meteen op je oren, hoe beter natuurlijk, voor iedereen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 23:16 

Wow, wat een reactie's!! Leuk. Toch maar eens op het net surfen waar je die platen kan bestellen ofzo. Een gehoorbeschadiging is idd ook niet wat je graag wil...En voor de geluidmensen misschien beter werken met van die platen. Ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2008 08:10 

[quote="erikveldkamp"]Misschien hebben ze dan bij het Metropole Orkest dan ook geen goede drummers. Daar gebruiken ze namelijk ook dagelijks van die plexiglas schotten...

Ik speel meestal met goede drummers en die spelen allemaal behoorlijk hard als het hard moet zijn. Buddy Rich was ook niet 1 van de zachtste drummers, integendeel, maar staat wel bekend als 1 van de beste drummers. Aan techniek heeft het bij hem niet ontbroken, en zijn drive en energie was enorm.

eh... als je goed leest gaat bovenstaande over het blablabla stukje...
Dat klopt allemaal, maar: ontspiegeld plexiglas is kneiterduur... bij het metropole zullen ze dat vast niet zelf moeten betalen: dus: de "grap" was een paar technieklessen geven aan je drummer zodat ie zachter en toch met energie en drive kan spelen...
je kunt het natuurlijk oppikken zoals je wilt... tja... de humor ligt op straat zeg ik altijd maar.

Natuurlijk in de ideale situatie zijn dingen anders, en iedereen doet op een andere manier concessies, het is ook maar net wat je ervoor over hebt...Ik heb in de tijd eens met een hele band van die dure schotten moeten kopen van 2000 gulden in die tijd aan materiaal omdat er een houthakker van een drummer zat die beweerde echt niet zachter te kunnen... en dan speelde je weleens in ruimtes van 5 bij 5 met 4 man blazerssectie. Nou das dus kut... dacht ik zo... vooral omdat dat een "brood" band was... dan is geld inleggen voor zoiets niet heel tof... zeg maar...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2008 09:30 

Je moet ook niet in ruimtes van 5 bij 5 met een popband met 4 blazers gaan staan. Tenzij dat ook een grap is natuurlijk.

Mocht dat toch voorkomen, dan raad ik toch echt aan wat ik ook doe in zo'n situatie: gewoon oordoppen in doen en wachten tot de avond voorbij gaat. In hopeloze situaties helpt plexiglas of inears ook niet. Ik heb er voor die paar tientjes wat je op zo'n avond verdient mijn gehoor niet voor over.

Ik heb al een keer een jaar lang een piep in mijn oren gehad, dat wil ik niet weer meemaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2008 10:42 

erikveldkamp schreef:
Ik heb al een keer een jaar lang een piep in mijn oren gehad, dat wil ik niet weer meemaken.

Dan heb je echt mazzel. Je hebt dan waarschijnlijk geen gehoorbeschadiging. Ik heb jaren geleden de fout gemaakt om tijdens de repetitie met een popband geen gehoorbescherming te dragen. Ik stond toen naast het bekken van de drummer. Ik had toen voor enkele weken een (tijdelijke) overgevoeligheid voor geluid. Tevens had ik een pieptoon in mijn oor waar ik behoorlijke stress van kreeg. Ik heb toen m'n gehoor uitgebreid laten testen bij de KNO arts in het ziekenhuis. Gelukkig geen gehoorbeschadiging. Die pieptoon is verdwenen hoewel ik wel een soort van lichte ruis in m'n oor heb. Dit is echter zo zacht dat ik daar geen last van heb. Vanaf dat moment heb ik me heilig voorgenomen om tijdens alle repetities en optredens met een popband mijn oordoppen te dragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 08:12 

Vandaag op het nieuws dat snurken ernstige gehoorschade tot gevolg kan hebben, binnenkort allemaal aan de plexiglas aquariums?

Iedereen maar denken dat de schade ontstaat tijdens het spelen, loop je gewoon in bed gehoorschade op. :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur