Jaws schreef:
Blijkbaar doet Jerry Hey het op een 3c, Frank vd Poel speel(de) op een 7cw, Jan Oosthof schijnt een tijd op een 1.5c gespeelt te hebben. Het hoeft dus niet persee klein..
Jan Oosthof speelde vroeger op een Connstellation met een 3C mondstuk. Ik heb daar opnames van en dat klinkt geweldig. Toen Jan overging op een Calicchio met een 43ES Reeves mondstuk in de jaren '90 zei hij wel dat hij onnodig altijd zo zwaar had gespeeld...
Toen begin jaren '90 de jongens van het Metropole orkest overgingen op een Calicchio (via Jos Kieft destijds) stapten erg veel trompettisten over op een Calicchio. Calicchio maakte in die tijd eindelijk weer goeie exemplaren. Een paar jongens spelen nog steeds op die lichting Calicchio's. Ik heb er destijds dus ook 3 jaar op gespeeld in de tijd dat ik van Jan les had,.
Jan en Ruud en Jos Kieft zijn toen overigens zelf naar L.A. gevlogen om er 5 goede uit te zoeken voor de sectie. Jos Kieft had daarna als eis dat Calicchio hem dezelfde kwaliteit bleef leveren.
Ook stapten in dezelfde tijd veel trompettisten over op een Reeves mondstuk. Calicchio en Reeves horen een beetje bij elkaar...
Ik geloof dat Wim Both de eerste lead in Nederland was met een Calicchio, die van hem is een stuk ouder. Maar hij heeft tussentijds ook een Bach gehad.