Ik gebruik sinds een paar jaar een Marcinkiewicz-mondstuk model 10...voornamelijk voor het wat meer "poppy en jazzy" werk daar dit model niet zo verschrikkelijk ondiep is met een iets smallere rand en iets trefzekerder in de hoogte is en er net die scherpte aan te geven die nodig is voor dat werk. Zelf heb ik een klein stukje van de stift afgezaagd omdat die iets te klein uitliep en voor mij is het een heerlijk mondstuk wat niet te plat klinkt en prettig blijft spelen en niet dichtslaat zoals andere gelijksoortige mondstukken die ik heb geprobeerd. Omdat ik ook veel hoor over Bob Reeves bij highblowers vraag ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met Marcinkiewicz...gewoon uit nieuwsgierigheid<br><p>Edited by: A3aan
Ja toch wel A3aan,enkele jaren geleden heb ik er enkele uitgeprobeerd bij de fa.Hakkert in R`dam,en werkelijk, ik kreeg er echt geen fatsoenlijke noot uit in het midden register,om over het lagere register maar niet te spreken.Mij sprak het absoluut niet aan,maar ik weet wel dat het altijd een zeer persoonlijk iets is de mondstukken kwestie.<br>Ik heb je een vraag gesteld verder op in de rubriek Callet,(meen ik )kun je me daar nog op antwoorden.
Tja, smaken verschillen...ik heb ook heel wat modellen aan mijn mond gehad voordat ik er een fatsoenlijke uithaalde. Het is niet zozeer het ondiepe cup-aspect, ik heb vrij grote lippen, dus het slaat snel dicht als de cup te ondiep is. Ik heb nog een vrij diep model, maar de bouw van de cup aan de buitenkant ( v-vormig ) helpt voor mij de hoge noten, en dan praat ik over boven C3 beter en trefzekerder te plaatsen. Bovendien klinkt het geheel iets scherper, waardoor ik precies het pop-effect krijg wat ik wil hebben voor bv. de musical Elisabeth.
He Aadje, nu je dit misschien toch wel weer eens zou kunnen lezen, dat mondstukje van jouw was echt wel top, bijna alle cd opnamen van het njfo ermee gedaan, wil je hem nog steeds niet verkopen??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen