trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompettypes van de "Toppers"
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2009 22:51 

Tuurlijk spelen ze wel goed, maar spelen de toppers er op (en dan natuurlijk op een nieuwe) dat is mijn vraag.
En misschien heb je toevallig een goede nieuwe Bach of een mindere Mt Vernon, maar hoeveel heavy gasten spelen er op een Bach?

Volgens de site van Bach speelt Ingrid Jensen op een Bach, maar volgens mij is dat geen nieuwe.

Profiel  

Berichttitel: trp
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 00:42 

Ruli schreef:
Ben benieuwd of er in één van de stands van de Trumpetparty een Yamaha 8340EM zal liggen.
Kan me voorstellen dat er een aantal mensen erg enthousiast worden na het horen van dat ding.... EN een HvL CF natuurlijk!! :wink:

De 8340EM zal er zijn en ook de nieuwe Yamaha, waar wij volgend weekend in Hamburg een presentatie van te zien krijgen. model no. ben ik even kwijt. Volgende week gaan wij naar Hamburg hoofdkantoor Yamaha EURO. om te kijken bij de european yamaha trumpet contest, presentatie nieuwe trompet en concert Yamaha all star trumpets?! is nog een verrassing. Waarschijnlijk Wayne, James en Eric..... mini Tparty dus. Ik weet wel dat Frits er ook zal zijn.

Grappig is dat pas maanden na de Tparty2007, de mensen voor de 8335LA kwamen kijken, en is nu naast de Calicchio´s de meest verkochte trompet bij ons. Dus ik geloof niet dat de 8340EM onmiddelijk gekocht zal worden.

John Duda van Calicchio zal er ook zijn met zijn Calicchio´s w.o. de 1s2 Findley model. en een nieuwe model de 1s/10 custom, "the Bergeron killer" het antwoord van Calicchio op de meer dan suces volle Yamaha 8335LA

Uiteraard is een naam/artiest belangrijk, en kan goed werken als PR voor een merk. Maar ik weet ook van veel andere bouwers dat ze ook wel gek worden van dit soort gasten, want het is nooit goed. De ideale trompettist bestaat niet en dus ook niet de ideale trompet. Zelf yamaha of hub kunnen niet 1 perfecte trompet maken die iedereen goed vindt. gekker nog er komen steeds meer modellen bij.
Camel zegt het eigenlijk goed, je moet gewoon alles zelf proberen. Iemand op een 8335LA maakt nog steeds niet van die persoon een Bergeron clone(zouden ze wel willen), ik heb nog niemand op een Calicchio 1s2 of op een VLaar CF zo horen spelen en klinken als Chuck Findley himself........

Waarom iemand hoe,wat,en waarom een trompet koopt is zelfs voor mij nog steeds niet te bevatten. Want als ik het enige antwoord hierop zou weten, dan zouden wij in Rijswijk wel alle trompetten in Nederland verkocht hebben, maar dat is jammer genoeg niet zo.....
De grote trompet winkels doen ieder hun ding en hebben zo hun eigen uitstraling en klanten kring. Ieder bedrijf doet zijn best om zich te onderscheiden zodat mensen de keuze op hun product laten vallen.
Maar uiteindelijk bepaat de muzikant zelf wat of waar hij iets koopt en zo hoort het ook eigenlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 10:11 

Ik wil geen roet (letterlijk?) gooien in het eten van Brassheavy maar er lopen op dit moment twee topics op trumpetherald die wat afbreuk doen aan het optimistische geluid. De eerste topic betreft de koude sanering die Calicchio heeft getroffen: zo'n beetje al het peroneel ontslagen, the trumpetshop heeft nu een soort benefietloterij voor hen georganiseerd, de tweede topic zal Theo van K. bekend in de oren klinken: gevallen van akelig snelle red rot in de 8340 EM (en mogelijk andere Xeno's) met horrorstories zoals een nieuwe leadpipe die na 2 mnd het alweer begeeft enz. Dan nog tot slot: voor mijn verjaardag van mijn dochter Wayne Bergeron-CD gekregen: Plays well with others. Met het risico nu een karrevracht uitwerpselen over mijn hoofd uitgekiept te krijgen: ik zie het als een soort trompetles, ongelooflijk dat iemand dat zo maar kan, maar vinden jullie dat nou echt leuke muziek?
Groeten, Delano.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 10:36 

delano schreef:
Ik wil geen roet (letterlijk?) gooien in het eten van Brassheavy maar er lopen op dit moment twee topics op trumpetherald die wat afbreuk doen aan het optimistische geluid. De eerste topic betreft de koude sanering die Calicchio heeft getroffen: zo'n beetje al het peroneel ontslagen, the trumpetshop heeft nu een soort benefietloterij voor hen georganiseerd, de tweede topic zal Theo van K. bekend in de oren klinken: gevallen van akelig snelle red rot in de 8340 EM (en mogelijk andere Xeno's) met horrorstories zoals een nieuwe leadpipe die na 2 mnd het alweer begeeft enz. Dan nog tot slot: voor mijn verjaardag van mijn dochter Wayne Bergeron-CD gekregen: Plays well with others. Met het risico nu een karrevracht uitwerpselen over mijn hoofd uitgekiept te krijgen: ik zie het als een soort trompetles, ongelooflijk dat iemand dat zo maar kan, maar vinden jullie dat nou echt leuke muziek?
Groeten, Delano.

Er heerst een economische crisis, in Amerika misschien nog wel erger dan hier in Nederland. Heel Amerika is praktisch failliet, dus de kleinere bouwers aldaar zullen het misschien wel moeilijker hebben dan hier in Europa. De tijd is er niet naar om nu eens een nieuwe trompet te kopen. Dus zie je dat het concern conn-selmer-steinway het wel zal overleven. Simpelweg door te saneren in hun merkenbestand. Hoe dit zal gaan reageren in hun kwaliteit zal de tijd leren. Ik ken een flink aantal mensen die hun steriele yamahaatjes hebben ingeruild voor de nieuwe generaties van Bach. En dat lijkt me redelijk veelzeggend.

Ook Yamaha zal het wel overleven. Het is een groot concern, en is voor overleven niet alleen afhankelijk van muziekinstrumenten. Dat ze klaarblijkelijk ook maandagmorgen modellen maken ( zoals iedere bouwer er wel een paar tussen heeft, die je meteen weer wil vergeten ) was niet onbekend.

Alleen is het vaak wel zo dat negatief nieuws eerder nieuws is, dan positief nieuws.

Dat jij Wayne Bergeron niet mooi vind, lijkt me een smaakkwestie. Ik vind Wynton minder dan Maurice Andre, en zo heeft iedereen zijn voorkeuren.

Profiel  

Berichttitel: Hee
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 12:09 

delano schreef:
gevallen van akelig snelle red rot in de 8340 EM (en mogelijk andere Xeno's) met horrorstories zoals een nieuwe leadpipe die na 2 mnd het alweer begeeft enz..

Stuur ons effe een linkje, altijd interessant.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 12:22 

In deze post m.b.t. de 8340 staat een ook nog een verwijzing naar een parallelle topic over een Xeno 8345:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=80757

En hier de Calicchiokwestie:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=85504

(dit staat ook op de site van C.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 12:56 

delano schreef:
....maar vinden jullie dat nou echt leuke muziek?
Groeten, Delano.

Heb de CD op de laatste Trumpetparty gekocht, en vind het idd een hele leuke CD om naar te luisteren. Zelfs heel enthousiast geworden en het play-alongboek van Wayne gekocht...

Profiel  

Berichttitel: rotten.com
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 13:11 

delano schreef:
In deze post m.b.t. de 8340 staat een ook nog een verwijzing naar een parallelle topic over een Xeno 8345:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=80757

Ahh, weer 's ouderwets genieten van de ellende van anderen. Ronduit hilarisch om te lezen dat ze zelfs de schuld proberen te geven aan de manier van verscheping van de instrumenten.
Ook aan de overkant van de grote plas willen ze 't gewoon niet weten: Yamaha maakt geweldig presterende toeters met materiaal dat niet geschikt is om toeters van te maken.

Over de kredietcrisis gesproken. Ik denk dat juist de kleintjes overblijven, en dan bedoel ik de èchte kleintjes. VanLaar en bouwers als Klaus Martens gaan 't nog druk krijgen....

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur