trompet.nl > forum > Toon onderwerp - cylinder trompet bes
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: cylinder trompet bes
BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 11:49 

ik wil graag een cylinder trompet gaan aanschaffen omdat ik doorga naar het conservatorium.
ik speel nu af en toe op de trompet van mijn leraar (Ad van Zon) en ik vind dat helemaal geweldig.
welk merk is het beste, en waar kan ik die het beste aanschaffen.
is er iemand die mij kan helpen?
groetjes, RIanne Korteland

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 12:56 

Vraag het gewoon aan je leraar wat geschikt is. Ik denk dat het gemakkelijkst is om een goede Yamaha te vinden, maar er zijn over de grens natuurlijk een hoop kleine instrumentenbouwers met mooie cylinder trompetten. Misschien een Schagerl, Monke, etc.

Ik weet niet wat je nu al hebt aan instrumenten, maar is het niet handiger om eerst een goede C en Bb trompet te kopen? Evt. een piccolo erbij.

Profiel  

Berichttitel: Re: cylinder trompet bes
BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 17:12 

riannekorteland schreef:
ik wil graag een cylinder trompet gaan aanschaffen omdat ik doorga naar het conservatorium.
ik speel nu af en toe op de trompet van mijn leraar (Ad van Zon) en ik vind dat helemaal geweldig.
welk merk is het beste, en waar kan ik die het beste aanschaffen.
is er iemand die mij kan helpen?
groetjes, RIanne Korteland

Waarom zou je meteen een duitse trompet kopen als je net begint aan het conservatorium? Wat erik zegt, zorg eerst dat je 'standaard' instrumentarium in orde is (bes, C, picc evt. estrompet) en ga dan pas shoppen naar dergelijke exoten :)

Ik weet uit ervaring dat 4 jaar al veel te kort is om de standaard toeters onder de knie te krijgen ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 09:11 

Je zou ook eens kunnen kijken bij www.staggmusic.com Die leveren een trompet met draaiventielen, de 77-TR voor weinig geld. Ik heb zelf hun bastrompet met draaiventielen en als je ziet hoe mooi en goed die is voor het bedrag dat je er voor moet betalen dan kan ik me niet voorstellen dat ze voor hun gewone trompet met draaiventielen bras(s)werk leveren ook al wordt hij in China gefabriceerd. Nadeel is wel dat de meeste muziekhandels hem niet op voorraad zullen hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 09:13 

Adriaan Kragten schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken bij www.staggmusic.com Die leveren een trompet met draaiventielen, de 77-TR voor weinig geld. Ik heb zelf hun bastrompet met draaiventielen en als je ziet hoe mooi en goed die is voor het bedrag dat je er voor moet betalen dan kan ik me niet voorstellen dat ze voor hun gewone trompet met draaiventielen bras(s)werk leveren ook al wordt hij in China gefabriceerd. Nadeel is wel dat de meeste muziekhandels hem niet op voorraad zullen hebben.

Citaat:
k wil graag een cylinder trompet gaan aanschaffen omdat ik doorga naar het conservatorium.

Dan moet je niet aankomen met Stagg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2009 09:31 

Voor Duitse trompet op professioneel niveau is een Stagg inderdaad een lachertje...

Dowids
Lechner
Schagerl
Oude Monkes

Wellicht

Thein
Yamaha

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2009 10:06 

Volgens mij wordt het fabrikaat Stagg te gemakkelijk afgedaan als een lachertje omdat het in China geproduceerd wordt. Je kunt Stagg trompetten met draaiventielen alleen met recht afwijzen als je ze getest hebt en ze zonder vooringenomenheid vergeleken hebt met andere merken. Wij moeten gewoon niet onderschatten hoe snel de Chinese kwaliteit omhoog kan gaan vooral als een Europees ontwerp gebruikt wordt en als de Europese opdrachtgever hoge eisen stelt.

Precies dezelfde reactie gaven de Engelsen ook toen de Japanners met motorfietsen op de Europese markt kwamen maar 10 jaar later lag de gehele Engelse motorfietsindustrie op zijn gat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2009 15:45 

Adriaan Kragten schreef:
Volgens mij wordt het fabrikaat Stagg te gemakkelijk afgedaan als een lachertje omdat het in China geproduceerd wordt. Je kunt Stagg trompetten met draaiventielen alleen met recht afwijzen als je ze getest hebt en ze zonder vooringenomenheid vergeleken hebt met andere merken. Wij moeten gewoon niet onderschatten hoe snel de Chinese kwaliteit omhoog kan gaan vooral als een Europees ontwerp gebruikt wordt en als de Europese opdrachtgever hoge eisen stelt.

Dus uitgaande van uw ervaringen op een BAS trompet kunnen wij concluderen dat de BES trompet een goed product is.... Wat een flauwekul

En nu serieus: ga af op wat de mensen in de orkesten van Nederland spelen. Daar zie je geen Stagg tussen. Wel andere merken. Als Stagg zo goed was, dan hadden ze die toeters allang in gebruik genomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur