trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 08:28 

BertS schreef:
Als Adams zegt dat de beperkte leverbaarheid van de ventielblokken de reden van de overname is, kun je natuurlijk wel raden wie het eerst aan bod komt bij de levering van de ventielblokken. Wat er dan nog over is zal dan waarschijnlijk verdeeld worden over de andere instrumentbouwers. Het lijkt mij dat de andere bouwers dan de dupe hiervan worden. Ze zullen heus nog wel ventielblokken krijgen, alleen niet meer zo snel en zo veel als ze willen.

Maar nog geen twee posts boven je wordt gemeld dat Adams de collega/concurrentie heeft verzekerd dat de levering niet minder zal worden of stagneren. Kunnen jullie dan geen 2 minuten even wat minder somber doen? Wacht het nu eens af. Als de klanten van Bauerfeind klachten hebben, komt dat heus snel hier te staan.... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 09:47 

BertS schreef:
Als Adams zegt dat de beperkte leverbaarheid van de ventielblokken de reden van de overname is, kun je natuurlijk wel raden wie het eerst aan bod komt bij de levering van de ventielblokken. Wat er dan nog over is zal dan waarschijnlijk verdeeld worden over de andere instrumentbouwers. Het lijkt mij dat de andere bouwers dan de dupe hiervan worden. Ze zullen heus nog wel ventielblokken krijgen, alleen niet meer zo snel en zo veel als ze willen.

Ik ben trouwens ook geen fan van de Bauerfeind ventielen, ik moet veel te vaak olie op de ventielen doen om ze lekker aan de loop te houden. Doe mij die van Bach maar. Als ik een aantal maanden niet gespeeld heb op mijn Bachje, hoef ik de ventielen alleen maar even stevig in te drukken en ze lopen weer. Als ik er dan ook nog een drupje olie bij doe, lopen ze weer als een tiet....

Adams heeft Bauerfeind niet overgenomen om de "concurrentie" een hak te zetten, maar om de productiecapaciteit op te kunnen schroeven zodat niet alleen zij, maar ook collega-bouwers daar profijt van hebben. Wanneer snappen de negatievelingen onder ons nou eens eindelijk dat het mes hier aan 2 kanten snijdt!!!! :evil:
Oh ja, en dat van die olie is verklaarbaar: De passing van een Bauerfeind blok is vele malen preciezer als dat van een Bach blok. Dus dat vergt dan ook ietsje meer onderhoud.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 10:06 

Ik ben niet perse een negatieveling, meer een realist.
Wat ik uit de verhalen hoor die Adams over HvL spuit (en ook vice versa) verwachtte ik niet veel goeds, maar goed dat zullen we in de toekomst wel zien.
Ik had verder niet begrepen dat het de bedoeling was om de productie omhoog te schroeven. Ik ging uit van het scenario dat er al te weinig ventielblokken zijn, die na de overname ook nog 'ns anders verdeeld zullen gaan worden over de trompetbouwers (eigen intepretatie). Maar als de productie zover omhoog gaat, dat er genoeg is voor iedereen, zul je dat probleem inderdaad niet hebben.

En wat de passing betreft. Ik heb liever dat het iets minder 'past' maar dat het wel altijd lekker loopt, dan dat de passing heel precies is en dat ik meer aan onderhoud moet doen.
Inderdaad, als ik de ventielen goed olie, lopen de ventielen lekker, maar goed, nu val ik in herhaling....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 11:21 

BertS schreef:
En wat de passing betreft. Ik heb liever dat het iets minder 'past' maar dat het wel altijd lekker loopt, dan dat de passing heel precies is en dat ik meer aan onderhoud moet doen.

Een nauwkeurige passing draagt er mede toe bij dat een trompet goed stemt. Dat vind ik ook wel belangrijk.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 11:30 

OK, dat is ook belangrijk....
Maar dan vind ik dat Bach een betere afweging maakt.
Ik heb met m'n Bach geen problemen met de stemming EN de ventielen lopen goed.
Ik vind trouwens wel dat m'n HvL lichter speelt dan m'n Bach. Als dat dan ook weer van die passing komt, vind ik dat HvL een betere afweging maakt. Dit was namelijk een van de redenen om voor HvL te kiezen.
Het valt allemaal ook niet mee.......
Misschien laat ik m'n ventielen (de hulzen, of hoe dat ook al weer mag heten;-) nog een keer honen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 11:30 

Roel schreef:
BertS schreef:

Een nauwkeurige passing draagt er mede toe bij dat een trompet goed stemt. Dat vind ik ook wel belangrijk.

Het middel kan ook erger zijn dan het doel... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 11:41 

BertS schreef:
OK, dat is ook belangrijk....
Maar dan vind ik dat Bach een betere afweging maakt.
Ik heb met m'n Bach geen problemen met de stemming EN de ventielen lopen goed.
Ik vind trouwens wel dat m'n HvL lichter speelt dan m'n Bach. Als dat dan ook weer van die passing komt, vind ik dat HvL een betere afweging maakt. Dit was namelijk een van de redenen om voor HvL te kiezen.
Het valt allemaal ook niet mee.......
Misschien laat ik m'n ventielen (de hulzen, of hoe dat ook al weer mag heten;-) nog een keer honen.

Ik heb ook een Bach (van 30 jaar oud) De ventielen lopen prima, maar ze kunnen niet tippen aan het loopwerk van mijn Taylor. Mits natuurlijk goed geolied.
Honen van het loopwerk lijkt me wel heel erg rigoreus. Hou je cylinders en de ventielen goed schoon en zet het zaakje regelmatig in de olie, dan moet het lopen als een fluitje.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009 12:04 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur