trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 10:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 08:10 

Je hebt helaas dus mijn reactie niet begrepen. En dat snap ik ook wel. Want hij was grof en ongezouten. Je vroeg er zelf om, misschien had ik smileys moeten gebruiken.

Maar ik word er een beetje gaar van, dat er zoveel mensen zijn die blijkbaar vinden dat muziek iets elitairs moet hebben. Dat het allemaal perfect volgens de boekjes moet zijn.

En ja, ik weet wie je bent, en hoe je speelt. Voor mij hoef jij je niet te bewijzen. En datzelfde geldt ook voor Kyteman. Waarom zou hij zich moeten bewijzen? Heeft hij gedaan hoor.

En misschien zou ik met mijn conservatoriumopleiding ook meer kritisch moeten luisteren naar anderen, en vooral hoe IK het beter zou kunnen en moeten en willen doen. Maar zo zit ik niet in elkaar. Niet meer. Ik ben alleen nog kritisch op mezelf. En als er iemand is die buiten de gebaande paden wil treden, en op een heel andere manier boven het maaiveld uitkomt, wordt hij neergesabeld door de mensen die volgens het boekje het allemaal veel beter doen. Dat vind ik jammer. En ook onnodig. Als je er niet van kan genieten, laat het links liggen. Maar ga niet uit alle macht proberen om iemand omlaag te halen.

Nogmaals: er zat absoluut geen persoonlijke agressie in mijn post naar jou. Ik woon op 15 minuten van je vandaan, en je bent wat mij betreft welkom om wat bier te komen drinken. En het uitgebreid over trompet te hebben, en en passant de wereldproblemen op te lossen.

groet,

Profiel  

Berichttitel: Kyteman
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 09:59 

Nou nog 1 keertje dan. Ben inmiddels wel benieuwd waar ik je dan van ken! :)
Tja, het blijft een lastig iets, mening geven. Het resultaat blijft altijd schipperen tussen 'Beste stuurlui staan aan wal' en 'Hey, ik leef in een vrij land!'.
Grappig genoeg vind ik juist helemaal niet dat muziek elitair moet zijn. Veel mensen denken dat wel over mij. Zelfs mijn eigen vriendin. Toen we een tijd terug in Antwerpen over de Groenplaats liepen stonden wel even stil bij een kroeg waar een amateurbandje speelde, met o.a. een trompettist. Ze zei: "Oei, je zal wel heel kritisch zijn nu. Wil je liever doorlopen?" Maar ik kan het juist heel erg waarderen als ik zie dat zo'n gast zijn ding doet en het super naar zijn zin heeft (en het publiek ook trouwens!). Ik kijk op niemand neer.

Muziek gaat me alleen wel erg aan het hart en ik ben dan ook heel gevoelig voor beeldvorming hier omtrent. Natuurlijk heeft zo'n presentator er 0,1 procent verstand van (let's give him a little credit) maar het is wel wat het grote publiek aanneemt. En daar geef ik dan mijn reactie op, snap je? Wederom wil ik benadrukken dat ik niemand zijn succes misgun.

Tot slot ben ik mijn eigen allergrootste criticaster hoor. Ik sta inmiddels op meer dan 10 cd's (N.B. GEEN poging om op te scheppen :)) maar het kost me nog steeds moeite om 3 liedjes uit te zoeken voor Myspace. Niks is goed genoeg.

Biertje is goed, wanneer?? :)

:D

http://hellotrumpet.com/
http://www.capitalhorns.nl/
http://www.luchtmachtkapel.nl/

Profiel  

Berichttitel: Re: Kyteman
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 10:18 

Teus Nobel schreef:
Nou nog 1 keertje dan. Ben inmiddels wel benieuwd waar ik je dan van ken! :)
Tja, het blijft een lastig iets, mening geven. Het resultaat blijft altijd schipperen tussen 'Beste stuurlui staan aan wal' en 'Hey, ik leef in een vrij land!'.
Grappig genoeg vind ik juist helemaal niet dat muziek elitair moet zijn. Veel mensen denken dat wel over mij. Zelfs mijn eigen vriendin. Toen we een tijd terug in Antwerpen over de Groenplaats liepen stonden wel even stil bij een kroeg waar een amateurbandje speelde, met o.a. een trompettist. Ze zei: "Oei, je zal wel heel kritisch zijn nu. Wil je liever doorlopen?" Maar ik kan het juist heel erg waarderen als ik zie dat zo'n gast zijn ding doet en het super naar zijn zin heeft (en het publiek ook trouwens!). Ik kijk op niemand neer.

Muziek gaat me alleen wel erg aan het hart en ik ben dan ook heel gevoelig voor beeldvorming hier omtrent. Natuurlijk heeft zo'n presentator er 0,1 procent verstand van (let's give him a little credit) maar het is wel wat het grote publiek aanneemt. En daar geef ik dan mijn reactie op, snap je? Wederom wil ik benadrukken dat ik niemand zijn succes misgun.

Tot slot ben ik mijn eigen allergrootste criticaster hoor. Ik sta inmiddels op meer dan 10 cd's (N.B. GEEN poging om op te scheppen :)) maar het kost me nog steeds moeite om 3 liedjes uit te zoeken voor Myspace. Niks is goed genoeg.

Biertje is goed, wanneer?? :)

Hulde voor je post. We zijn het duidelijk eens. Waar ik alleen op inging, was je open uitnodiging tot ongezouten meningen. Daar ben ik namelijk erg goed in....
Het feit dat zelfs je vriendin soms denkt dat je elitair bent, is een vrij normaal gegeven. JIJ bent een vakman, en zij weet dat. Wat weer rare ideeen geeft mbt het genieten ergens van. Je bent daarin zeer zeker ook niet de enige. Overigens, mijn laatste post was ook weer niet alleen tegenover jou en naar jou gericht, het is iets dat me is opgevallen aan veel beroepsmusici. Heb daar een redelijk uitgebreide blog over geschreven die ik best wel eens wil posten hier. Die maakt los van deze discussie denk ik beter duidelijk wat ik precies bedoel dan in een discussie als deze.

Heb het zelf heel moeilijk gehad met genieten van muziek. Vanwege die achtergrond. Daar heb ik echt een knop om moeten zetten.

Ik heb inmiddels vakantie, dus roep maar een datum. Zorg ik ervoor dat t bier koud staat. En dat de chips klaarliggen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Kyteman
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 10:26 

camel schreef:
Heb daar een redelijk uitgebreide blog over geschreven die ik best wel eens wil posten hier. Die maakt los van deze discussie denk ik beter duidelijk wat ik precies bedoel dan in een discussie als deze.

Ik ben benieuwd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 10:39 

:)

Ok, veel leesplezier.

14 jul, 22:11 - 41 x bekeken
Ik mag het bijna niet hardop verkondigen. Maar toen ik 16 was kreeg ik een CD. De titel ervan: 'de beste trompettisten van de wereld'. Jaren lang heeft die CD stof staan vangen ergens schaamtevol verborgen achter de zogenaamde echte grootheden.
En ergens ook terecht. Met een synthesizer als begeleiding, en een al te opzichtige galm erin gedubt. Naja, er is heel wat op af te dingen.

Maar sinds kort heb ik het ontdekt. Het geluid van Marty, Willy Schobben, Harry James en de gebroeders Brouwer kan mij zeer bekoren. Heerlijke simpele muziek. Geen gedoe met trillertjes zus-of-zo, ongepast vibrato en wel of niet in de stijl van bach etc...

Goed, voor een uitvoering van Peter Masseurs, Maurice Andre kun je me wakker maken, en Ruud Breuls, Chris Botti en Jan Oosthof zijn allemaal grootheden, waar ik heel graag naar luister. Maar dat is van een ander kaliber dan deze mannen.

Deze mannen maken trompetmuziek 'for the millions' iedereen snapt het, het is toegankelijk voor iedereen.
Het was Marty overigens die mij als klein jongetje aan de trompet zette, het levenslied gespeeld op een trompet, is toch net zo mooi als Andre Hazes?

Sinds mijn banden met het conservatorium wat dunner zijn geworden ben ik mij gaan verbazen over de houding die zogenaamde klassieke musici zich aanmeten. "Jaja die Marty speelt goed, maar het is allemaal goedkoop." Natuurlijk is het goedkoop. Daarom hebben zij ook een vele malen groter publiek bereikt ooit dan welk symfonie orkest dan ook. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Andre Rieu. Dat is niet hoogstaand genoeg. Ok, dat klopt, er is weinig elitairs aan Andre Rieu. En dat is ook precies de reden waarom HIJ nooit om extra miljoenen hoeft te bedelen. De mensen komen vanzelf wel, en hoeven niet dmv educatieprojecten naar binnen gedwongen te worden.

En wat is er leuker dan spelen voor overvolle zalen door heel de wereld? En dat ook nog eens met een orkest dat qua kwaliteit niet onderdoet voor heel wat symfonie orkesten... Tja...

Het levenslied van Marty galmt door mijn bescheiden speakers... En ik schaam me niet meer voor het feit dat ik ervan geniet. Ongedwongen lekker luisteren.
Ik weet zeker dat als iedereen deze CD zou hebben, en beluisteren, dan zou de wereld er een stuk beter voorstaan...

En dit gaat natuurlijk ook op voor kyteman.

Deze tekst geeft mijn mening weer, gebaseerd op wat ik om me heen meemaakte en merkte. Ik ga het verder niet verdedigen, het is louter geschreven voor mezelf en eventuele hyves contacten.

Profiel  

Berichttitel: Kyteman
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 10:44 

Kijk, dat is nou een prachtige, ongezouten mening! :) :)

http://hellotrumpet.com/
http://www.capitalhorns.nl/
http://www.luchtmachtkapel.nl/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2009 10:17 

Gisteren bij Pauw en Witteman weer eens naar Kyteman geluisterd en dit keer kon het me wel bekoren, moet ik zeggen.
Misschien wordt ik milder als vader van inmiddels twee kinderen, maar ik vond zijn bugelgeluid een stuk beter dan wat ik in de (waarschijnlijk vervormde) youtube filmpjes had gehoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2009 17:06 

Ik heb het even bekeken op www.uitzendinggemist.nl Klonk wel goed ja! Ik kon niet goed zien welk merk/type bugel hij heeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur