trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 04:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2009 19:43 

ik ben vandaag bij adams geweest en dat is eigenlijk prima bevallen.
goede service en aardige mensen.
mijn eerste indruk van hun trompetten was niet slecht maar de yamaha die ik uiteindelijk kocht vond ik fijner.
echter,na dat ik eigenlijk al besloten had welke het zou worden heb ik ook nog even op de zwaargewichten gespeeld.
dat was een heel ander verhaal,ze speelde heel licht voor een zwaargewicht en hadden toch een echte vette sound.
vooral de trompet met messing beker klonk heel helder en toch vet.
ik heb mijn trompet gekocht op kosten van de vereniging maar als ik weer eens iets voor mezelf wil hebben neem ik deze zeker in overweging.

tot zover mijn ervaring met adams.

ps met de prijzen viel het ook wel mee rond de 2100 voor de normale toeters en rond de 2500 voor de zware.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2009 11:14 

Even voor de mensen die denken dat DE TROMPET voor jou, afhankelijk is van de prijs:

Doe jezelf een plezier en ga bij Brassimport wat trompetten uitproberen. De brede range die Hans bied is enorm. Door zijn aanbod van de meest uiteenlopende trompetten, is het mogelijk om te kijken of een trompet van 25000 kilo wel of niets voor je is, of mischien toch een lichter model.

Ik heb hier met veel verbazing ondervonden dat het wel degelijk uitmaakt welk materiaal je bespeeld. Voor de een is dat een trompet van 1500 euro en voor de ander een trompet van 3800 euro. Ik heb op trompetten gespeeld die nog veel duurder waren maar dat was niet geschikt voor mij.

Nu zal ik wel een enorme discussie losmaken als ik ook nog beweer dat het juiste instrument voor de juiste persoon ook wel degelijk invloed heeft op zijn of haar trompetspel. JA, je gaat er wel degelijk beter door spelen.

De verschillende Combinaties Trompet / mondstuk zijn ontelbaar. Vandaar dat ik voor mezelf de keuze maak om eens in de zoveel tijd eens te gaan neuzen voor een iets ander mondstuk (Hans van Brassimport heeft me daar al een aantal keer fantastisch bij geadviseerd!) en heel af en toe eens kijken voor een andere toeter!

Uiteraard is alles relatief en als je geen euro's in de pocket hebt, kan een jupiter van 100 euro al heel goed van pas komen.................

Groetjes Willy :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2009 16:01 

....

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2009 11:35 

erikveldkamp schreef:
Ik snap even niet wat dit verhaal met Adams bugels te maken heeft maar dat zal wel aan mij liggen... :lol:

dat snap ik ook niet en volgens mij weet het hele forum ook wel dat hans een hoop kennis in huis heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2009 22:23 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2009 00:14 

Erik,

dat was een objectieve beschouwing. Veel verder kom ik ook niet.
Wel vind ik de bugels van Adams wat dat aangaat beter tot hun recht komen dan de trompetten,

Maar ach, deze trompetten zijn net nieuw. Ik neem aan dat Miel de trompetten nog wel zal door ontwikkelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009 11:41 

Beste Erik....ik heb er 1 thuis liggen die zeker niet beter hoeft te projecteren...Toch heb ik vaak moeite met je zgn "reviews" omdat je enkel een instrument kan beoordelen op aanspreken klank en projectie wat overigens logisch is je bent een lead. maar niet objectief dus.
Allereerst moet ook een trompet ingespeeld worden...gaat ie beter van klinken. Je kan een instrument vaak het best beoordelen als je achter in de zaal zit...vaak zijn die waarnemingen tegenovergesteld van wanneer je dichtbij staat. Dus allemaal wel leuk en aardig maar zo weinig zeggend wat je schrijft vind ik.
In onze afdeling (klassiek) mengt een instrument wat projecteerd als een raket vaak voor geen meter met je collegas.
Ik vind je reviews prima maar roep op deze niet te serieus te nemen zeker vanwege het feit dat jezelf geen allround trompettist bent....niet respectloos bedoeld overigens. Wat en lead perfect vind is voor de klassieke veelal onbruikbaar
bedoel ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009 13:43 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur