trompet.nl > forum > Toon onderwerp - op repetitie loopt het, op optreden niet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 16:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 nov 2009 21:20 

Beste Remco

Als je te veel gestrest bent om met publiek een mooie solo neer te zetten dan kun je dat probleem ook aanpakken op een manier die niets met het trompetspelen te maken heeft. Ik denk dan aan yoga of meditatie. Ik beoefen zelf al bijna 40 jaar Hatha Yoga en Transcendente Meditatie en ik heb de ervaring dat ik hierdoor niet alleen ontspannen op het podium sta, maar dat ik ook voldoende creativiteit heb als ik een solo moet maken in een jazznummer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 13:44 

Jaws schreef:
Hoi Remco, als ik het goed lees kan ik jouw probleem voor 35 euro halveren.

Dat is niet veel geld gezien de problemen die je hebt toch?

Hoe had je dat gedacht te doen dan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 13:59 

besteed voor een optreden 35 euro aan alcoholische versnaperingen....dan heb je weinig last meer van stress :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 14:25 

remco p schreef:
Jaws schreef:

Hoi Remco,

Een van de tips was om een soundback te gebruiken (Http://www.brassimport.nl/produkten/acc ... ndback.htm).

Wees eens eerlijk, heb je dat al eens geprobeerd??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 14:30 

Jaws schreef:
remco p schreef:
Jaws schreef:

Hoi Remco,

Een van de tips was om een soundback te gebruiken (Http://www.brassimport.nl/produkten/acc ... ndback.htm).

Wees eens eerlijk, heb je dat al eens geprobeerd??

nee nog niet geprobeerd, ma ik heb dan ook een clip-on microfoon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 16:09 

Dat dacht ik al.

De rest van je problemen kan ik gratis oplossen:

Je vraagt hier naar oplossingen voor je probleem. Vervolgens krijg je goede tips van je vriend Peter Smeets, Broek 76, Trompettor, Chip en de Ronde Van. Ze zeggen allemaal dat je niet te hard moet spelen en dat je moet zorgen dat je jezelf moet horen. Vervolgens meld je vrolijk dat je nummers doorknalt tot je geen lucht meer over hebt, dat je aan het "vegen" bent en je nog steeds geen soundback hebt. En wéér kom je klagen dat je nog steeds problemen hebt. :evil:

Zolang je zo eigenwijs blijft, in je eigen belevingswereld blijft hangen en niets met al deze goede tips doet blijf je sukkelen met je probleem.
MAW, GA AAN DE SLAG MET DE TIPS DIE JE GEKREGEN HEBT OF KOM ANDERS NIET OM TIPS VRAGEN!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 16:31 

Jaws schreef:
Dat dacht ik al.

De rest van je problemen kan ik gratis oplossen:

Je vraagt hier naar oplossingen voor je probleem. Vervolgens krijg je goede tips van je vriend Peter Smeets, Broek 76, Trompettor, Chip en de Ronde Van. Ze zeggen allemaal dat je niet te hard moet spelen en dat je moet zorgen dat je jezelf moet horen. Vervolgens meld je vrolijk dat je nummers doorknalt tot je geen lucht meer over hebt, dat je aan het "vegen" bent en je nog steeds geen soundback hebt. En wéér kom je klagen dat je nog steeds problemen hebt. :evil:

Zolang je zo eigenwijs blijft, in je eigen belevingswereld blijft hangen en niets met al deze goede tips doet blijf je sukkelen met je probleem.
MAW, GA AAN DE SLAG MET DE TIPS DIE JE GEKREGEN HEBT OF KOM ANDERS NIET OM TIPS VRAGEN!!!

Daar heb je zeker gelijk in. En ik zal dat ook zeker gaan doen. Ik zie het zelf ook steeds meer in. Toevallig laatst een filmpje van ons optreden gezien. Luister even naar de trompetten,
http://www.youtube.com/watch?v=NroduwmkV_k

Daarbij de vraag: is het mogelijk met soundback te spelen als ik een clip-on mic heb?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2009 21:23 

remco p schreef:
Daarbij de vraag: is het mogelijk met soundback te spelen als ik een clip-on mic heb?

Ja, je moet alleen wel een microfoonstandaard, de soundback en een oude microfoon of iets dat dezelfde vorm heeft (om je soundback om heen te klemmen) mee sjouwen.

Maar dan heb je met weinig kosten een monitor systeem dat technisch altijd werkt, nooit piept en waarbij je niet afhankelijk bent van een geluidsman. Er zit echter wel een limiet aan: Ik heb mee gemaakt dat het geluid zo achterlijk hard was dat een soundback niets meer werkte. :evil:

En als je handig bent kun je ook van plexiglas zelf proberen iets te maken. Het resultaat moet gewoon een spiegel worden, maar dan voor geluid. Je spiegelt je geluid dus terug naar je oren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur