L J schreef:
Ik weet niet op wat voor niveau je speelt, en onder welke omstandigheden het gebeurt.
Ik ben absoluut geen beginner (speel al 21 jaar trompet). Ik kom oorspronkelijk uit de fanfare/harmonie wereld en speel ongeveer zeven jaar als trompettist bij een band van een popkoor. Daarnaast ben ik sinds drie jaar trompettist bij een band op een redelijk hoog niveau.
Om het bij de band wat makkelijker te maken ben ik ongeveer twee jaar geleden overgestapt van een Yamaha 14b4 naar een Yamaha 14a4a mondstuk. Dit met succes; hoogte is voor mij niet echt een probleem en repeteren doe ik voldoende. Dit mondstuk gebruik ik sinds die tijd ook bij de harmonie en ook dit heeft geen problemen gegeven. Ik ben overigens niet zo'n fan van Bach mondstukken, maar dat is waarschijnlijk iets persoonlijks.
Het probleem ontstond enkele maanden geleden bij de harmonie. De eerste keer dacht ik: ach, kan gebeuren. Maar ik merk dat het steeds vaker ging gebeuren. Vandaar uiteindelijk mijn vraag op dit forum.
Op reclame zit ik inderdaad niet te wachten. Ik ben nog steeds tevreden met mijn eigen Bach trompet. En een HvL aanschaffen is op dit moment geen optie.... (sorry HvL fans).
Wat betreft de stembuis; deze zit op een normale plek en valt er absoluut niet uit!