Ik heb een paar jaar lang (bijna 3) een beugel gehad. Nadat die er eindelijk uit mocht, moest ik nog een poos 'retainers' dragen zodat mijn tanden niet meer gaan verschuiven. Die hoefde ik niet meer te dragen op een gegeven moment. Maar nu gaan mijn tanden toch weer verschuiven.
Toen ik die retainers (harde plastic hoesjes over mijn tanden, boven en onder) moest dragen mocht ik ze (juist) met trompet spelen niet uit doen. Dit speelde echt zwaar irritant, nog erger dan met de blokjesbeugel die ik had. Ten eerste kon ik niet goed slikken en moest ik oppassen dat ik niet begon te kwijlen zonder het door te hebben. En natuurlijk het feit dat er iets over je tanden zit is ook niet ideaal met spelen.
(en je gaat er nog van slissen ook

)
Nu kwam mijn tandarts dus met het idee om nieuwe retainers te maken zodat ik die weer ga dragen. Dus ook met het spelen...
Ik heb gevraagd of er mssn een andere oplossing is (er bestaat ook zoiets als een draadje achter je tanden) maar de tandarts gebruikt altijd deze methode en wil daar niet echt makkelijk vanaf stappen. Hij zegt dat de andere mogelijkheden net zo vervelend zijn als zijn hoesjes, maar dat geloof ik nog niet helemaal...
Heeft iemand van jullie (goede) ervaring met een andere methode (het draadje bijv.). Misschien kan ik dat dan voorstellen aan mijn tandarts en zo tot een betere oplossing komen.