trompet.nl > forum > Toon onderwerp - retainers
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 11:23 

Afbeelding

dit is zo'n retainer...voor boven. Onder zou ik er dan dus ook nog 1 moeten :?

Waarschijnlijk komt het goed, ik (mijn ouders :lol: ) betaal hem niet om hem zijn mening op te laten dringen. Ik wil die dingen niet, en dan komen ze er dus ook niet in...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 13:32 

Girlpower schreef:
Maar die kleine verschillen kun je wel voelen.

Ik ga eens een klein onderzoekje onder mijn leerlingen verrichten. Kijken wat ze erover te vertellen hebben. Mocht me iets speciaals opvallen, of een tip voor Toet'n, dan post ik het hier.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 13:54 

toet'n!! schreef:
Afbeelding

dit is zo'n retainer...voor boven. Onder zou ik er dan dus ook nog 1 moeten :?

Waarschijnlijk komt het goed, ik (mijn ouders :lol: ) betaal hem niet om hem zijn mening op te laten dringen. Ik wil die dingen niet, en dan komen ze er dus ook niet in...

Wat een lompe dingen, daar heb ik nog nooit iemand mee gezien. Verschrikkelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 14:00 

ze zijn echt heel onhandig.
*Het went niet bij het trompetten, je voelt ze áltijd en ik kreeg er een vreselijk geluid door..t kraakte en er was een grote beperking in mijn bereik...toch al snel een octaaf minder hoog...en laag was t ook niet om aan t horen eigenlijk...en daar tussen ook niet :P
*Ze zijn van hard plastic dus met eten moet je ze uit doen, anders bijt je ze stuk.
*'s Nachts krijg je er een verschrikkelijk droge mond van
*Als je ze x vergeet in te doen na het eten (en dus 's nachts ook niet in) doet het pijn omdat je tanden in zo'n korte tijd dus al genoeg verschuiven zodat je ze er echt over moet duwen met veel kracht..je hebt dan de hele dag zo'n zeurende pijn (als bij een beugel die net is aangedraaid).
* Je gaat er heel erg van kwijlen
*...en slissen...

ondingen dus!

Allemaal dingen waar je geen/minder last van hebt met zo'n spalkje denk ik....toch?...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 16:12 

toet'n!! schreef:
*Het went niet bij het trompetten, je voelt ze áltijd en ik kreeg er een vreselijk geluid door..t kraakte en er was een grote beperking in mijn bereik...toch al snel een octaaf minder hoog...en laag was t ook niet om aan t horen eigenlijk...en daar tussen ook niet :P
*Ze zijn van hard plastic dus met eten moet je ze uit doen, anders bijt je ze stuk.
*Als je ze x vergeet in te doen na het eten (en dus 's nachts ook niet in) doet het pijn omdat je tanden in zo'n korte tijd dus al genoeg verschuiven zodat je ze er echt over moet duwen met veel kracht..je hebt dan de hele dag zo'n zeurende pijn (als bij een beugel die net is aangedraaid).
*...en slissen...

ondingen dus!

Allemaal dingen waar je geen/minder last van hebt met zo'n spalkje denk ik....toch?...

de punten die jij opnoemt herken ik niet bij het spalkje wat ik heb.
ik begin wel een klein beetje twijfels te krijgen aan je ortho als ik deze dingen zo zie en je ervaring lees.

- het ziet er naar mijn mening belachelijker uit dan een beugel. heb je bij een spalkje geen last van
- het zit totaal niet comfortabel. bij een spalkje merk je het niet met eten, trompetspelen, of wat dan ook.
- als je het vergeet (of niet in wil doen :P ) schieten je tanden terug. een spalkje kan je niet vergeten omdat het er gewoon altijd zit.

iemand die voordelen weet van de retainers?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 16:27 

trompet-smurf schreef:
toet'n!! schreef:
*...en slissen...

ondingen dus!

de punten die jij opnoemt herken ik niet bij het spalkje wat ik heb.
ik begin wel een klein beetje twijfels te krijgen aan je ortho als ik deze dingen zo zie en je ervaring lees.

- het ziet er naar mijn mening belachelijker uit dan een beugel. heb je bij een spalkje geen last van
- het zit totaal niet comfortabel. bij een spalkje merk je het niet met eten, trompetspelen, of wat dan ook.
- als je het vergeet (of niet in wil doen :P ) schieten je tanden terug. een spalkje kan je niet vergeten omdat het er gewoon altijd zit.

iemand die voordelen weet van de retainers?

Hmhm, hiet ziet er niet alleen belachelijk uit, zo voelt het ook :P
Ik had echt een beetje een tuitmondje omdat het plastic toch best wel dik is..
En als ik dan zaterdagavond uit ging deed ik hem natuurlijk niet in :wink: en dan was het zondag en maandag weer zo pijnlijk...

Ik kan eigenlijk niet echt voordelen bedenken, alleen mssn dat het iets tijdelijks is (hoort te zijn). Maar dat is bij mij dus ook al niet het geval....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 18:04 

De pa van een maat van mij die saxofoon speelt is tandarts, en die heeft weles een klein bitje gemaakt voor hem. Hij vond dat wel erg fijn met bijvoorbeeld carnaval! Maar dit hoeft natuurlijk niet te gelden voor trompetspelen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 18:11 

doen ze met sax toch wel vaker, maar dan met vloei? Schijnt minder te drukken..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur