Geer schreef:
ik meen dat de vraag was wat hij verkeerd deed tijdens het buzzen en hoe hij dat kon oplossen...
Je hebt gelijk, mijn bijdrage was daarop geen antwoord.
Mijn reactie is echter wel gerelateerd aan het onderwerp en doet eht m.i. ter zake.
Citaat:
dat hem hier dan eigenlijk direkt word afgeraden om ook maar te beginnen met buzzen vindt ik eerlijk gezegd nogal respectloos tegenover de docent
Ik schreef dat je vooral moet blijven buzzen als je daar bij het trompetspelen je voordeel uit haalt.
Je kunt er niet omheen dat als je deze site bezoekt en er vragen op stelt, je antwoorden
kunt krijgen die misschien niet stroken met hetgeen je docent je vertelt.
Het navolgen van tips op deze site is in beginsel toch voor ieders eigen verantwoordelijkheid?
Nadenken over waarom je een bepaalde oefening doet en de evt voor's en tegen's daarvan,
is niet per definitie slecht.
Als ik niet alle onzin had gedaan die ik in mijn begintijd heb moeten doen van verschillende docenten,
had ik mij een hoop tijd en ellende kunnen besparen.
Na 40 jaar trompetspelen kan ik helaas niet anders concluderen dat er maar barweinig goede
trompetdocenten zijn, en dat je veel geluk nodig hebt om als (jonge) trompetstudent
bij zo'n docent terecht te komen.
Ik heb veel collega's zien stranden en zelfs het trompetspelen zien opgeven omdat ze het
niet goed aangeleerd hebben gekregen.
Dit is mij ook bijna overkomen maar gelukkig trof ik, net op tijd, de goede docenten.
Citaat:
fora zijn wat dat betreft veels te gevaarlijk aangezien niemand weet hoe jij speelt en jij niet weet wie er achter de adviezen zit...
Hier heb je volledig gelijk in!
Blijf logisch nadenken en zorg dat je bij een goede docent terecht komt, dat is het beste voor je ontwikkeling.
Groeten, Marcel.