trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoge toon tijdens buzzen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 13:48 

ik meen dat de vraag was wat hij verkeerd deed tijdens het buzzen en hoe hij dat kon oplossen...

dat hem hier dan eigenlijk direkt word afgeraden om ook maar te beginnen met buzzen vindt ik eerlijk gezegd nogal respectloos tegenover de docent

als hij denkt dat het wel eens goed voor je zou kunnen zijn kun je het altijd proberen (en als het niet lukt hier vragen om tips om wel te kunnen buzzen zoals je gedaan hebt :wink: )

mocht je daarna merken dat buzzen voor jóu geen zin heeft, kun je dat het beste met je docent bespreken... fora zijn wat dat betreft veels te gevaarlijk aangezien niemand weet hoe jij speelt en jij niet weet wie er achter de adviezen zit...

gr,
Geerhard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 13:50 

camel schreef:
en voor mij had het als voordeel dat ik de noten beter wist te raken.

Dat is ook de enige reden dat ik het doe. Ik heb daar een oefening bij met CD. Hierdoor kan ik zowel in de auto als thuis oefenen. Eerst een regel buzzen en dan met trompet (dat valt niet mee in de auto). Ook bij het buzzen kijken naar de noot en de ventielen indrukken met je rechter hand. Mij is verteld dat je daardoor beter leert hoe de noot hoort te klinken (qua hoogte) en je dus leert direct in de kern te spelen. Voor mij werkt het, maar het is wel super saai om te doen en voor de medebewoners om naar te luisteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 14:57 

Geer schreef:
ik meen dat de vraag was wat hij verkeerd deed tijdens het buzzen en hoe hij dat kon oplossen...

Je hebt gelijk, mijn bijdrage was daarop geen antwoord.
Mijn reactie is echter wel gerelateerd aan het onderwerp en doet eht m.i. ter zake.
Citaat:
dat hem hier dan eigenlijk direkt word afgeraden om ook maar te beginnen met buzzen vindt ik eerlijk gezegd nogal respectloos tegenover de docent

Ik schreef dat je vooral moet blijven buzzen als je daar bij het trompetspelen je voordeel uit haalt.
Je kunt er niet omheen dat als je deze site bezoekt en er vragen op stelt, je antwoorden
kunt krijgen die misschien niet stroken met hetgeen je docent je vertelt.
Het navolgen van tips op deze site is in beginsel toch voor ieders eigen verantwoordelijkheid?
Nadenken over waarom je een bepaalde oefening doet en de evt voor's en tegen's daarvan,
is niet per definitie slecht.
Als ik niet alle onzin had gedaan die ik in mijn begintijd heb moeten doen van verschillende docenten,
had ik mij een hoop tijd en ellende kunnen besparen.
Na 40 jaar trompetspelen kan ik helaas niet anders concluderen dat er maar barweinig goede
trompetdocenten zijn, en dat je veel geluk nodig hebt om als (jonge) trompetstudent
bij zo'n docent terecht te komen.
Ik heb veel collega's zien stranden en zelfs het trompetspelen zien opgeven omdat ze het
niet goed aangeleerd hebben gekregen.
Dit is mij ook bijna overkomen maar gelukkig trof ik, net op tijd, de goede docenten.
Citaat:
fora zijn wat dat betreft veels te gevaarlijk aangezien niemand weet hoe jij speelt en jij niet weet wie er achter de adviezen zit...

Hier heb je volledig gelijk in!
Blijf logisch nadenken en zorg dat je bij een goede docent terecht komt, dat is het beste voor je ontwikkeling.
Groeten, Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 17:14 

Geer schreef:

Waarom? Als je naar 2 leraren gaat krijg je verschillende verhalen te horen hoe het zou moeten. Dat is op elk nivo zo, ook op conservatoria.

Dat heeft niets te maken met geen respect hebben voor iemand, maar met verschil van inzicht. Als je hier advies vraagt dan zul je verschillende adviezen ontvangen. Het is aan jou zelf om uit te vinden wat het beste advies voor jou is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 18:09 

Ik wil toch ook maar even weer reageren,

zoals in mijn openings topic vroeg ik om advies betreffende het buzzen,

deze adviezen zijn gegeven zowel de pro's als de contra's, het is dan toch aan mij om te kijken welk advies ik ga/moet opvolgen, wel is gebleken dat het trompet spelen niet afhankelijk is van hoe goed je kunt buzzen, maar het kan een hulp middel zijn, maar zoals aangegeven kan het ook negatief werken.

een ieder bedankt voor het reageren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 18:50 

Edwin71 schreef:
Ik wil toch ook maar even weer reageren,
zoals in mijn openings topic vroeg ik om advies betreffende het buzzen,
deze adviezen zijn gegeven zowel de pro's als de contra's, het is dan toch aan mij om te kijken welk advies ik ga/moet opvolgen, wel is gebleken dat het trompet spelen niet afhankelijk is van hoe goed je kunt buzzen, maar het kan een hulp middel zijn, maar zoals aangegeven kan het ook negatief werken.
een ieder bedankt voor het reageren

Da's een klare samenvatting!
Succes,
groeten Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur