marnix schreef:
hmm ervaring, kix?????
ik geef je verder groot gelijk.
zomaar toeteren in de hoop geld te krijgen kan namelijk zonder papiertje ook: gewoon op straat gaan staan, koffertje open en toeteren maar...

Nou kijk, ik heb inmiddels toch genoeg mensen op die manier toch vaker tussen de wal en het schip zien belanden.............. beetje triest

Onder het motto van: "conservatorium is leuk" Sorry hoor...... maar je gaat iets doen omdat je er toekomst in ziet en je ambitieus bent! Het conservatorium en het muziekvak is allesbehalve een soort van 'leuk' tijdverdrijf. want muziek is zo leuk.....

Die lopen er al genoeg rond.................
Ik kan je vertellen muziek is topsport, iedere dag de confrontatie aangaan met jezelf, iedere keer opnieuw. Je moet kunnen incasseren, met kritiek kunnen omgaan én die kriitek toepassen om er beter van te worden........ Dat is de instelling. Als je dat niet kunt opbrengen heb je niets te zoeken in het hele muziekwereldje

Broodroof heet dat voor de mensen die het wel willen en kunnen....... Dat is ook de reden waarom musici niet als zodanig worden gehonoreerd..... voor jou tien anderen......... en dat is eingenlijk heel zuur

Bovendien heb ik niet de indruk dat je dat wilt, gezien het feit dat je zolang er niets aan gedaan hebt. En nu wil je wel serieus werken en er je beroep van maken

Is een beetje het paard achter de wagen spannen niet?
Er lopen genoeg van die gesjeesde net niet figuren rond...... maar ja, het moet wel leuk blijven. Als je na verloop van tijd erachter komt dat het toch niet werkt heb je écht een probleem......... Het heet niet voor niets BEROEPSMUSICUS. En niet IKDOEHETVOORDELOLMUSICUS en IKZIEWELWAARHETSCHIPSTRANDMUSICUS. als je een kantoorbaan ook zo zou zien, lig je binnen no time op straat.
Anyway, succes ik hoop dat je het haalt maar onthoud dat de muziekwereld een keihard wereldje is, de concurrentie moordend. Mensen die je vriendin zijn, zijn op andere momenten je tegenstanders........