trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 11:53 
Moderator

KiX schreef:
Tja, kijk, ik wil niet zeiken..... maar zijn er al niet genoeg geflipte en geflopte musici die het net niet hebben gehaald???? 8O

Studeren dan met een matig cijfertje af (vaak ook om er vanaf te zijn) en dan???? De kans dat je eindigt als docent is groot. De kans dat je geen uitvoerende speler wordt, behalve dan als speler in amateurband of wat ook is ook aanwezig. De vraag is dan of het dat waard is......
maar ja het blijft natuurlijk leuk om van je hobby je beroep te maken............... :roll:

hmm ervaring, kix?????

ik geef je verder groot gelijk.
zomaar toeteren in de hoop geld te krijgen kan namelijk zonder papiertje ook: gewoon op straat gaan staan, koffertje open en toeteren maar...

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 12:11 

marnix schreef:

hmm ervaring, kix?????

ik geef je verder groot gelijk.
zomaar toeteren in de hoop geld te krijgen kan namelijk zonder papiertje ook: gewoon op straat gaan staan, koffertje open en toeteren maar...

8)

Nou kijk, ik heb inmiddels toch genoeg mensen op die manier toch vaker tussen de wal en het schip zien belanden.............. beetje triest :evil: Onder het motto van: "conservatorium is leuk" Sorry hoor...... maar je gaat iets doen omdat je er toekomst in ziet en je ambitieus bent! Het conservatorium en het muziekvak is allesbehalve een soort van 'leuk' tijdverdrijf. want muziek is zo leuk..... :twisted: Die lopen er al genoeg rond.................

Ik kan je vertellen muziek is topsport, iedere dag de confrontatie aangaan met jezelf, iedere keer opnieuw. Je moet kunnen incasseren, met kritiek kunnen omgaan én die kriitek toepassen om er beter van te worden........ Dat is de instelling. Als je dat niet kunt opbrengen heb je niets te zoeken in het hele muziekwereldje :twisted: :twisted: Broodroof heet dat voor de mensen die het wel willen en kunnen....... Dat is ook de reden waarom musici niet als zodanig worden gehonoreerd..... voor jou tien anderen......... en dat is eingenlijk heel zuur :? Bovendien heb ik niet de indruk dat je dat wilt, gezien het feit dat je zolang er niets aan gedaan hebt. En nu wil je wel serieus werken en er je beroep van maken :?: :?: Is een beetje het paard achter de wagen spannen niet?

Er lopen genoeg van die gesjeesde net niet figuren rond...... maar ja, het moet wel leuk blijven. Als je na verloop van tijd erachter komt dat het toch niet werkt heb je écht een probleem......... Het heet niet voor niets BEROEPSMUSICUS. En niet IKDOEHETVOORDELOLMUSICUS en IKZIEWELWAARHETSCHIPSTRANDMUSICUS. als je een kantoorbaan ook zo zou zien, lig je binnen no time op straat.

Anyway, succes ik hoop dat je het haalt maar onthoud dat de muziekwereld een keihard wereldje is, de concurrentie moordend. Mensen die je vriendin zijn, zijn op andere momenten je tegenstanders........ :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 12:39 

Het is voor muzikanten die wel gemotiveerd zijn en talent hebben en doorzettingsvermogen al moeilijk zat om enigzins rond te komen. Daarbij studeren er elk jaar een tiental verse beroepstrompettisten af die ook weer werk moeten hebben.

Er is in ieder geval meer aanbod dan vraag. Als de kennissen van Ruli (die de sterren van de hemel spelen) het al niet lukt, dan lukt het iemand die wat minder speelt zeker niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 13:07 

Volgens mij kun je voor twee dingen conservatorium doen:

1. om docent te worden (DM)
2. om met spelen je geld te verdienen (UM)

Als optie 1. je aanspreekt is trompetspelen als grootste hobby geen argument hier voor te kiezen. Het werken met mensen en de wil ze een eind op weg te helpen door jouw pedagogisch/didactische talent te gebruiken likt mij een beter uitgangspunt. Als dat je doel is kun je er voor gaan denk ik.

Als je voor opite 2 gaat is je start inderdaad erg zwak en de kans van een verspilde opleiding erg groot en die op broodwinning nihil). Dat is geen persoonlijke kritiek maar gewoon een afspiegeling van de pratijk (argumenten zijn al in overvloed genoemd). Bovendien is normaal gesproken het D-diploma (hafabra) het liefst met uitmuntende resultaten een goed begin (speeltechnisch) voor een proefspel).

De mensen die ik ken (o.a. Erik) en conservatorium doen/hebben gedaan, zijn figuren met een talent en goed tot zeer goed speelnivo welke in een heel vroeg stadium van hun trompetspelen al ver boven het gemiddelde uitkomt. Wanneer zij het consrervatorium doorlopen, wordt op dit nivo doorgebouwd en zijn er kansen je in de prof. wereld van de muziek te manifesteren.

Omdat ik zelf geen zin had in lesgeven en het wat mijn spelen betreft twijfelachtig was of ik er wel brood mee kon verdienen (plus het feit dat ik geen goed einddoel voor ogen had) ben ik gestopt met het cons.

Mensen uit mijn periode die wel doorgingen hebben nu geen werk, zijn omgeschoold etc. etc. . . . [/list]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 13:45 

er is natuurlijk niks mis mee om docent te worden....ook dat kan heel leuk zijn natuurlijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 13:47 

ik kom hier NIET om jullie te vragen om mijn toekomst te voorspellen, en mij te vertellen dat ik ga floppen als trompetiste. Ik heb ook gezegt dat ik later nog NIET weet wat ik wil worden dus dat betekend dat ik later misschien helemaal geen beroepstrompetiste wil worden (Ik heb al vertelt waarom ik dan toch deze opleiding wil gaan volgen). Ik heb ook niet gezegt dat ik ben gestopt met trompet spelen in die tijd dat ik geen les had (dat ik van les ben gegaan heeft een reden die hier niks mee te maken heeft). Sterker nog, als ik het niveau die ik had toen ik van les af ben gegaan vergelijk met die ik nu heb, ben ik erg ver vooruit gegaan. Het enigste waarmee ik achterloop is mijn theorie. En daarvoor ben ik hier...

Wat jullie ook zeggen, ik GA die auditie doen. Ik ben nou eenmaal geen stopper. Als ik nou niks liever wil dan trompetspelen en daarmee een opleiding volgen, wat is het probleem dan? De wil is toch veel belangrijker dan theorie? die is immers aan te leren, wil niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 13:54 

Vind zeker dat je het moet proberen, als je denkt dat je toekomst daar ligt moet je er voor gaan.niet geschoten is altijd mis immers. Succes met je toelating iig

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 13:56 

ah dankje :D

bijna al mn zelfvertrouwen was al t raam uitgevlogen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur