trompet.nl > forum > Toon onderwerp - TCE
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 07:38 

JeroenJongeling schreef:
:P Is dit dan een TCE smiley?

Ik ben het voor en groot deel met Erik eens. Ik heb Peter nog nooit op z'n tong zien spelen. Ik denk wel dat hij met de tong tegen de onderlip, ipv de ondertanden, aan speelt. Doe ik ook vaak. Als dat TCE is, zal dat wel.
Een hoop van de namen die jepke noemt zijn grote spelers die Callet heeft bestudeerd in zijn zoektocht naar "het" embouchure, ipv TCE spelers, als je het mij vraagt.

Jeroen.

TCE is echt niet alleen maar even met je tong tegen de onderlip, de aanzet is heel anders namelijk bovenkant tong tegen de onderkant van je boventanden :D , en ook de ruimte tussen de tanden van 13-20 mm gebruik je zeker niet bij een ander embouchure. :o
Ook lijkt het mij niet logisch als Maurice Andre inademt met zijn tong voor in de mond, dat kun je namelijk heel duidelijk zien op de video uit 1983, dat hij dan zijn tong weer terug zou trekken bij de aanzet.Dan kan je toch wel makkelijker inademen. :wink:

Ook wist Jeroen niet eens dat Peter Masseur al jaren zo speelt,terwijl hij les van hem heeft gehad. :o Dit laat ook weer zien dat Peter niet stond te trappelen om het zijn leerlingen maar even te leren, want zo gemakkelijk is het niet :cry:

Laatst bijgewerkt door jepk op 08 apr 2006 09:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 15:30 

Maar als het echt zó goed werkt dan zou je toch denken dat je daar wel veel tijd in mag gaan stoppen en het dus altijd goed is om te leren en Peter Masseur het iedereen het wel zou willen leren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 16:37 

cees schreef:
Maar als het echt zó goed werkt dan zou je toch denken dat je daar wel veel tijd in mag gaan stoppen en het dus altijd goed is om te leren en Peter Masseur het iedereen het wel zou willen leren.

Denk het niet, want je moet zowat opnieuw trompet leren spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 17:11 

jepk schreef:
cees schreef:

Denk het niet, want je moet zowat opnieuw trompet leren spelen.

Waarom zou je het dan doen... tenminste, als je het doet om 5 barokconcerten achter elkaar te spelen ok, maar volgens mij zijn er niet veel mensen die dat uberhaupt kunnen, laat staan willen :S

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 17:17 

Citaat:
Waarom zou je het dan doen... tenminste, als je het doet om 5 barokconcerten achter elkaar te spelen ok, maar volgens mij zijn er niet veel mensen die dat uberhaupt kunnen, laat staan willen :S

zoiets dacht ik ook zo stiekem aan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 17:20 

Je uithoudings vermogen wordt een stuk beter :) , en in de hoogte gaat het allemaal gemakkelijker. :P
Je gebruikt ook veel minder lucht, dus voor je lichaam is het minder inspannend. :D

Maar het omschakelen zal voor de meeste een ramp zijn in het begin :oops: , en daar zal je gewoon doorheen moeten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 21:53 

Mjah kijk als je die tijd wat je nodig hebt om TCE te leren gebruiken , in je gewone manier van spelen steekt... daar heb je denk ik meer aan dan er later achter komen van : oh dit is toch niet ideaal :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2006 23:02 

jepk schreef:
Je uithoudings vermogen wordt een stuk beter :) , en in de hoogte gaat het allemaal gemakkelijker. :P
Je gebruikt ook veel minder lucht, dus voor je lichaam is het minder inspannend. :D

Maar het omschakelen zal voor de meeste een ramp zijn in het begin :oops: , en daar zal je gewoon doorheen moeten :wink:

dit verklaart nog steets niet waarom masseur het z'n studenten niet aanleert..
okej .. je hebt er een tijd voor nodig. maar volgens je beweringen ben je dan echt een supertrompettist(barok piccolo whatever)
er zijn zoveel drummers die zich kapot studeren op complete onafhankelijkheid, en dat wordt door iedere leraan aangeleert en de meesten kunnen het nooit ..
waarom dan ook niet bij TCE?
volgens mij is het verschil namelijk niet zo groot en zijn de voordelen lang niet zó super dat je er profijt van hebt na die jaren studie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur