JeroenJongeling schreef:
:P Is dit dan een TCE smiley?
Ik ben het voor en groot deel met Erik eens. Ik heb Peter nog nooit op z'n tong zien spelen. Ik denk wel dat hij met de tong tegen de onderlip, ipv de ondertanden, aan speelt. Doe ik ook vaak. Als dat TCE is, zal dat wel.
Een hoop van de namen die jepke noemt zijn grote spelers die Callet heeft bestudeerd in zijn zoektocht naar "het" embouchure, ipv TCE spelers, als je het mij vraagt.
Jeroen.
TCE is echt niet alleen maar even met je tong tegen de onderlip, de aanzet is heel anders namelijk bovenkant tong tegen de onderkant van je boventanden

, en ook de ruimte tussen de tanden van 13-20 mm gebruik je zeker niet bij een ander embouchure.
Ook lijkt het mij niet logisch als Maurice Andre inademt met zijn tong voor in de mond, dat kun je namelijk heel duidelijk zien op de video uit 1983, dat hij dan zijn tong weer terug zou trekken bij de aanzet.Dan kan je toch wel makkelijker inademen.
Ook wist Jeroen niet eens dat Peter Masseur al jaren zo speelt,terwijl hij les van hem heeft gehad.

Dit laat ook weer zien dat Peter niet stond te trappelen om het zijn leerlingen maar even te leren, want zo gemakkelijk is het niet