Na een grote dip te hebben gehad (plaatjesbeugel

), gaat het trompetspelen weer steeds beter en krijg ik ook steeds meer motivatie om verder te gaan. Maar meteen het blazen met bolle wangen (was maar heel weinig, maar ik wou het helemaal weg hebben) verholpen, oa met de hulp van Arban, Stamp etc.
Nou is mijn klank in vergelijking van 3 maanden geleden en nu, een stuk beter

, maar de hoogte lukt me niet. Een G2 die lukt aardig (dwz zuiver en met goede aanzet, enfin jullie weten wat ik bedoel

), maar zodra ik ook maar naar de G#2 moet, krijg ik geen geluid, alleen een soortement ruis. Je hoort de lucht wel, en hèèl zacht de noot die het moet worden. Ik heb al van alles geprobeerd om die lucht weer om te zetten naar een mooi geluid, maar geen resultaat. Ik heb zelfs een 'vakantie' ingelast van 4 dagen, maar het is er zelfs slechter op geworden. Aan de tijd die ik thuis oefen ligt het niet, meestal een minuut of 35-40. Misschien hebben jullie nog tips/oefeningen? Misschien dat het helpt als ik jullie zeg dat ik in de jaren die ik speel, ik altijd problemen heb gehad met mijn ademhaling en ademsteun. Ik adem nu laag in, en geef richting aan de noot. (Ik denk altijd dat ik naar mijn pinkhaak toeblaas/mijn standaard omverblazen

)