trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Meer leren over trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 15:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Meer leren over trompetten
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 22:11 

Een beetje vage titel, maar ik zou graag meer leren over trompetten. Ik speel al ruim 11/12 jaar trompet, maar zou me nu ook graag kunnen mengen in gesprekken over trompetten.

Ik denk hierbij aan zaken als wat een bepaalde "afstelling" van een instrument voor gevolgen heeft, welke merken welke gebreken of juist voordelen hebben etc. etc.

Ik weet het zelf niet goed te typeren, maar hoop dat hier iemand het begrijpt.....

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Meer leren over trompetten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2012 08:16 

remco p schreef:
Een beetje vage titel, maar ik zou graag meer leren over trompetten. Ik speel al ruim 11/12 jaar trompet, maar zou me nu ook graag kunnen mengen in gesprekken over trompetten.

Ik denk hierbij aan zaken als wat een bepaalde "afstelling" van een instrument voor gevolgen heeft, welke merken welke gebreken of juist voordelen hebben etc. etc.

Ik weet het zelf niet goed te typeren, maar hoop dat hier iemand het begrijpt.....

Dit is een leuke vraag.

En er is eigenlijk geen sluitend antwoord op te geven. De 'afstelling' zoals jij dat noemt, is namelijk voor een groot deel puur persoonlijk.
Als voorbeeld: een steuntje op een bepaalde plek kan een instrument maken of breken. Maar dat kan per persoon verschillen.

Als je wil meepraten over instrumenten, is het het handigste om zelf heel veel instrumenten te gaan proberen. Wat bevalt je, wat bevalt je niet, en vooral waarom niet. Of wel.