trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Conservatorium?!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 02:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 17:58 

BertS schreef:
De vraag of je iets aan zo'n opleiding hebt, zal ik maar niet serieus nemen.....

Het was niet denigrerend bedoeld. Ik bedoelde meer te zeggen: Is een opleiding van een jaar voldoende om op de arbeidsmarkt terecht te kunnen? Maakt niet uit of dat nu MBO/HBO of wat dan ook is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 18:06 

bartjefrit schreef:
BertS schreef:
De vraag of je iets aan zo'n opleiding hebt, zal ik maar niet serieus nemen.....

Het was niet denigrerend bedoeld. Ik bedoelde meer te zeggen: Is een opleiding van een jaar voldoende om op de arbeidsmarkt terecht te kunnen? Maakt niet uit of dat nu MBO/HBO of wat dan ook is.

Gister had ik voorlichtingsdag op de HVA ( amsterdam ).
Daar werd verteld: "zolang je de stof die je 'hier' geleerd hebt kunt toepassen kun je aan werk komen bij diverse bedrijven."
Dat is hier naar mijn denken het enige juiste antwoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 18:18 

Ja, maar dat zeggen ze bij elke opleiding waar je gaat kijken op open dagen....

Kijk wel ff of dat niet een lokkertje is, want dat is namelijk vaak het geval,m en uiteindelijk blijkt, als je doorvraagt, dat je helemaal niks met je opleiding :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 19:04 
Je kan toch ook een 2e vak erbij kiezen , bv. muziekdocent op school (en dan wel leuk maken want die van mij op school pff..) En directie (trompetles geven, dirigeren enz.) ?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 19:06 

(Zonder mensen te proberen te beledigen)

Volgens mij, kun je met HBO eerder aan een fatsoenlijke baan komen als dat je MBO gedaan hebt.. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 19:06 

A3aan schreef:
Ik lees hier allemaal verhalen van mensen die conservatorium niet zouden doen vanwege de onzekere toekomst op financieel gebied.....jammer vind ik dat....
Waarom niet iets gaan doen wat je helemaal te gek vindt en niets anders willen dan lekker trompet studeren en veel muziek maken.....
Centjes verdienen is ook erg belangrijk, maar nee....ik ben blij dat ik eerst ben gaan doen wat ik leuk vind....i.p.v. van kiezen voor financiele zekerheid.
Nou kan ik mijn brood ervan kopen...dat geluk heb ik wel gehad, maar ik ken genoeg mensen die na hun conservatoriumstudie iets anders zijn gaan doen, omdat de schoorsteen ook moet roken.....MAAR: die hun studietijd aan het conservatorium voor geen goud hadden willen missen.

Helemaal mee eens Adriaan, ik hoor zelf ook genoeg mensen om mij heen zeggen dat ik een onzekere toekomst tegemoet ga enz. Dat zal misschien ook wel zo zijn, maar daar heb ik op dit moment nog geen boodschap aan. Mijn passie is gewoon muziek en ik zou dom zijn als ik daar niet mee verder zou gaan, en het interesseert me totaal nog niet wat voor baan ik uiteindelijk zal krijgen.

Trouwens, fijn om dit te horen van iemand die het zelf allemaal al achter de rug heeft ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 19:37 

ik denk soweiso als je conservatorium wilt doen dat je gewoon in je tijd flink moet gaan lobbyen voor contacten, misschien eerst in je eigen omgeving tijdens je studie. En voor de rest denk ik dat componeren en arrangeren best een lucratieve business. Bovendien aan dirigenten is nooit gebrek. Dus denk breed zou ik zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2006 19:42 

Ikzelf ben van plan er een andere studie bij te gaan doen. Als je alleen hoofdvak trompet studeert heb je genoeg ruimte om er iets naast te doen. Het zou ook stom zijn als ik me alleen op het cons. zou richten, ik zit namelijk op 5 gymnasium. Dan lijkt het me verstandiger om ook nog iets anders te doen. Maar muziek is mijn passie en ik zou mezelf voor het hoofd slaan als ik het niet zou proberen. Als ik niet genoeg kwaliteiten heb, het zij zo. Maar dan kan ik er later wel mooi wat mee bijverdienen. Een conservatoriumstudie combineren met een universitaire opleiding is best mogelijk. Ik ken nog andere mensen die hetzelfde doen/gedaan hebben. En muziek is toch mijn grote hobby, dus de vrije tijd die ik normaal bij een universitaire studie zou hebben steek ik dan gewoon in mijn conservatoriumstudie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur