A3aan schreef:
Ik lees hier allemaal verhalen van mensen die conservatorium niet zouden doen vanwege de onzekere toekomst op financieel gebied.....jammer vind ik dat....
Waarom niet iets gaan doen wat je helemaal te gek vindt en niets anders willen dan lekker trompet studeren en veel muziek maken.....
Centjes verdienen is ook erg belangrijk, maar nee....ik ben blij dat ik eerst ben gaan doen wat ik leuk vind....i.p.v. van kiezen voor financiele zekerheid.
Nou kan ik mijn brood ervan kopen...dat geluk heb ik wel gehad, maar ik ken genoeg mensen die na hun conservatoriumstudie iets anders zijn gaan doen, omdat de schoorsteen ook moet roken.....MAAR: die hun studietijd aan het conservatorium voor geen goud hadden willen missen.
Helemaal mee eens Adriaan, ik hoor zelf ook genoeg mensen om mij heen zeggen dat ik een onzekere toekomst tegemoet ga enz. Dat zal misschien ook wel zo zijn, maar daar heb ik op dit moment nog geen boodschap aan. Mijn passie is gewoon muziek en ik zou dom zijn als ik daar niet mee verder zou gaan, en het interesseert me totaal nog niet wat voor baan ik uiteindelijk zal krijgen.
Trouwens, fijn om dit te horen van iemand die het zelf allemaal al achter de rug heeft