Karel schreef:
Laten we wel even een verschil maken tussen een amateurband of EW&F, Incognito e.d. Dat zijn topmusici die hele dagen met muziek bezig zijn en op hoog niveau spelen

Als je als blazerssectie superstrak wil spelen dan gaat het om zaken als punten, komma's, dynamische tekens enz. Dat bereik je alleen met een blad voor je neus."
[size=
12]Door heel precies te spelen wat er staat bereik je op zich geen "strakheid" wat dan ook moge betekenen. Muzikaal strak spelen bereik je door een grote(re) intensiteit".[/size]" En voor mij (en ik denk iedere muzikant) geldt als allerbelangrijkste; hoe klinkt het. M.a.w. ik zie liever een blazerssectie met lessenaars die superstrak spelen dan een vrolijk danspasjes makend clubje wat het net niet helemaal is.
Tja, wat moet ik hier op zeggen. Was Kyteman dan beter (strakker) geweest als iedereen van muziek af gaat spelen? Zelf kijk ik liever naar een reggaeband met leuke zangeressen, danspasjes bij de vleet en lekkere geile blazers. Strak wordt het dan misschien niet op de condervatoriummanier maar wel veel dansbaarder.
Eigenlijk vind ik je opmerking toch een beetje gaan in de richting van een prioriteit geven aan de muzikant ten koste van het publiek.