ik sluit me bij erik aan.
er zijn tegenwoordig veel trompettisten, en velen die cons doen... maar alleen zij die er met kop en schouders bovenuit steken kunnen met spelen een goeie boterham verdienen.
(voorbeeld in belgie: steven devolder, nico schepers, serge plume, ea.)
als je hier echt financieel afhankelijk van bent moet je echt goed zijn, en beter zijn dan de andere. anders heb je zeker te maken met magerige maanden... heel magere maanden.
als je bijv erik zijn agenda bekijkt op zijn site dan zie je dat hij zo goed als iedere dag werkt (speelt, hobbiet

) dan is het natuurlijk allemaal rozegeur en maneschijn... rekeningetjes mooi betaald, geen vuiltje aan de lucht.
als je daarentegen een of meerdere mindere maanden hebt dan stapelen rekeningen zich op en begint de miserie....
ik heb 2 jaar cons gedaan en ben eigenlijk blij dat ik het niet gehaald heb.
ik heb vast werk, vast inkomen, en ben altijd blijven spelen en oefenen en mezelf blijven verbeteren (nu nog steeds)
en dit jaar staan al zo'n 50 optredens op de agenda, dus aan trompetspelen geen tekort.
vast inkomen (zekerheid) en veel optreden (leuke bijverdienst!)
wat kan een mens meer wensen. en als ik eens drie maand niet moet spelen dan is er geen enkel probleem.
ik ben echt niet heel goed, maar als je veel oefent en beetje bij beetje van het ene groepje in het ander beland en mensen leert kennen, kom je uiteindelijk wel in iets terecht die mss wat succes heeft en waarmee je veel kunt spelen, en kun je plezier hebben aan het trompetspelen zonder je te moeten zorgen maken over een mindere dag, of eens een maand niet moeten optreden.
mijn bescheiden mening