trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Misleidende advertenties
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2006 12:44 

Het is ook nog een echte Vincent Bach-kopie... nou ik weet redelijk goed hoe mijn Bachje eruitziet.. en er zijn qua details echt GEEN overeenkomsten :D

(Denk aan zeshoekige receiver, waterklepje 3e pomp, afwerking vd ventielen etc.)

:P

Wat dat betreft is het wel misleidende reclame

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2006 13:34 

camel schreef:
tja, het is een subjectief gegeven, dat "TOPTROMPET".

Dus ik denk niet dat het strafbaar is.

Misschien bedoelen ze wel "TOBTROMPET"

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2006 13:40 

Rolando schreef:
camel schreef:
tja, het is een subjectief gegeven, dat "TOPTROMPET".

Dus ik denk niet dat het strafbaar is.

Misschien bedoelen ze wel "TOBTROMPET"

Of een FOPTROMPET ??

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2006 13:42 

Hij heeft ook ooit in z'n advertenties gezet dat zijn trompetten zijn getest door toptrompettisten en dat ze niks onderdoen voor een bach of yamaha.
Nou heb ik toevallig les van één van de trompettisten die hij noemde en deze weet echt helemaal van niks.
Maar wat hij van zo'n Roy Benson apparaat zegt is zeker niet al te lovend.

Toch misleidend!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2006 10:14 

Wel handig dat je op Marktplaats op de optie "Bekijk alle advertenties van adverteerder" kan klikken.
Ongelooflijk wat die vent allemaal aanbiedt en voor wat voor PRIJS!

Vooral zinnen als "WOEHOEHOE bestel hem nu" of "WOEPIE wat een SNOEPIE" of "zijn ze soms van de vrachtauto gevallen???" werken enigszins op de lachspieren.

En hij is van alle markten thuis. Je hebt:
- Johans pianoatelier
- JOHANS drumworkshop
- Johan de Gitaarbouwer
- JOHANS blaasatelier
- JOHANS keyboardshop
- Johans fluitatelier
- JOHANS vioolbouwatelier
en ook nog
-MacJohns bagpipestore!!

en nu ben ik vast nog wat vergeten.

Van iemand die op zo'n manier zijn waar aanprijst, ga je toch niet iets kopen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2006 12:44 

Jog schreef:
Van iemand die op zo'n manier zijn waar aanprijst, ga je toch niet iets kopen?

ik wou uhm inhuren als clown, met zijn leuke grapjes, bedoel dit kan je tog niet serieus menen? zulke advertenties neerzetten? los van die trompet stoor ik me gewoon aan zijn manier van adverteren. maarjah, ik kom wel vaker van die dingen tegen. stond laatst in een 2de hands spullen winkel... geen idee eigenlijk waarom. maar daar hadden ze ook een TOPTROMPET voor me. 120 euro... juist... ik heb t ding heel even in me handen gehad. alle buisjes inclusief stembuis zaten muur en muur vast. ventielen lopen stroef en t mondstuk zit vast in de leadpijp. en ze stond er bij te vertellen alsof er ieder moment een toptrompetist binnen zou kunnen lopen die uhm zo zou kopen. tja d'r is weinig aan te doen denk ik. dit soort mensen/advertenties heb je altijd en overal

Profiel  

Berichttitel: Re: Misleidende advertenties
BerichtGeplaatst: 12 okt 2006 00:15 

Henry schreef:
Steeds vaker constateer ik dat er inferieure instrumenten worden aangeprezen alsof het topklasse toeters zijn.... Om heel eerlijk te zijn erger ik me daar groen en geel aan. Zijn er meerderen die zich hieraan ergeren? Voor de rechten-experts onder ons: Zijn dit soort praktijken ongestraft mogelijk?

Ja die zijn mogelijk. Kreeg pas een nieuwe leerling die een, jawel daar is 'ie weer, de Getzen Student had aangeschaft. Op de koffer en de bon staat nota bene ook nog Getzen USA.
Toen ik hem vertelde dat het nep was is hij teruggegaan naar de winkel waar hij hem had gekocht, de legendarische Karel Thiel in Den Bosch om zijn geld terug te eisen. Niet dus. Hij naar het juridisch loket: "sorry meneer, als de leverancier niet mee wil werken gaat een rechtzaak meer kosten dan de waarde van het instrument".
Karel Thiel heeft hem verwezen naar de "importeur", een ZEER dubieus bedrijf, waarvan ik de naam hier niet zal noemen, en die heeft hem vervolgens ook het bos ingestuurd. Daar sta je dan met je Getzen Student van € 250,-
En zeg niet "ja dat had je kunnen weten voor die prijs" maar dat is niet waar. De man speelt in een carnavalsclub en hoorde in zijn omgeving 'ja unne Getson, dès unne goeie, un echten Amerikoan'. En is dus zonder verdere kennis van zaken naar een betaalbaar exemplaar op zoek gegaan en heeft in goed vertrouwen een Getzen Student gekocht, het staat tenslotte op de beker.

Overigens, Getzen weet ervan maar doet er niks (?) aan.

Profiel  

Berichttitel: Re: Misleidende advertenties
BerichtGeplaatst: 12 okt 2006 08:55 

Hans schreef:
Ja die zijn mogelijk.

Bij merkvervalsing wel. Had daar een of ander lariemerk op gestaan dan natuurlijk niet.
Hans schreef:
Hij naar het juridisch loket: "sorry meneer, als de leverancier niet mee wil werken gaat een rechtzaak meer kosten dan de waarde van het instrument".
.

leverancier mee werken? Ik heb nog nooit een dergelijke rechtzaak gezien waarbij beide partijen vrijwillig meewerken!
Eigenlijk zou er eens een voorbeeld gesteld moeten worden wat breed uitgemeten wordt gepubliceerd want niemand zit te wachten op dit soort praktijken. Maar helaas duiken er altijd weer nieuwe handelaren op die middels bedrog en misleiding hun zakken proberen te vullen.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur