Henry schreef:
Steeds vaker constateer ik dat er inferieure instrumenten worden aangeprezen alsof het topklasse toeters zijn.... Om heel eerlijk te zijn erger ik me daar groen en geel aan. Zijn er meerderen die zich hieraan ergeren? Voor de rechten-experts onder ons: Zijn dit soort praktijken ongestraft mogelijk?
Ja die zijn mogelijk. Kreeg pas een nieuwe leerling die een, jawel daar is 'ie weer, de Getzen Student had aangeschaft. Op de koffer en de bon staat nota bene ook nog Getzen USA.
Toen ik hem vertelde dat het nep was is hij teruggegaan naar de winkel waar hij hem had gekocht, de legendarische
Karel Thiel in Den Bosch om zijn geld terug te eisen. Niet dus. Hij naar het juridisch loket: "sorry meneer, als de leverancier niet mee wil werken gaat een rechtzaak meer kosten dan de waarde van het instrument".
Karel Thiel heeft hem verwezen naar de "importeur", een
ZEER dubieus bedrijf, waarvan ik de naam hier niet zal noemen, en die heeft hem vervolgens ook het bos ingestuurd. Daar sta je dan met je Getzen Student van € 250,-
En zeg niet "ja dat had je kunnen weten voor die prijs" maar dat is niet waar. De man speelt in een carnavalsclub en hoorde in zijn omgeving 'ja unne Getson, dès unne goeie, un echten Amerikoan'. En is dus zonder verdere kennis van zaken naar een betaalbaar exemplaar op zoek gegaan en heeft in goed vertrouwen een Getzen Student gekocht, het staat tenslotte op de beker.
Overigens, Getzen weet ervan maar doet er niks (?) aan.