Franky schreef:
ok ok, dan tekenen jullie niet, prima. voor de mensen die het wel belangrijk vinden... de link staat in het eerste bericht.
Beetje jammer, deze reactie.
Want elk nadenkend mens weet dat cultuur hoe dan ook een belangrijk goed is voor een land. Het feit dat er juist van binnenuit kritische mensen zijn die erover nadenken, zou te denken moeten geven.
Van CP weet ik dat ze muziekwetenschappen studeert, en dus cultureel gezien, best begaan zal zijn.
Ikzelf werk ook binnen de cultuur. (hmm nutteloze toevoeging).
Waarom dan niet juist hier een constructieve discussie over hoe je moet bezuinigen, in plaats van nee roepen.
Nog een toevoeging: Als ik het goed heb, bedruipt de jazzwereld zichzelf. Ik meen dat Erik Veldkamp hier ooit eens schreef dat repetities onbetaald gespeeld werden, en de concerten pas betaald werden, met vele malen minder subsidie dan de klassieke wereld.
En daar lopen echt wel toppers bij, die dat zo doen. Maar misschien kan Erik hier zelf even antwoord op geven. Want dat was in een oud topic en ik weet niet hoe actueel dat dat is. Ik begreep eruit dat de jazzscene vele malen zelfredzamer was/is dan de klassieke wereld.