trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Jammer zeg....
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jammer zeg....
BerichtGeplaatst: 16 sep 2006 23:06 

Heel toevallig was ik ff aan het google-en en ik kwam erachter dat ik blijkbaar het onderwerp van discussie en verhitte meningen was... Daarom even wat feiten op een rijtje over het één en ander wat getikt is...

Er werd iets gezegd dat ik een takkewijf was met een vreselijke persoonlijkheid en dat ik daarom niet meer bij de KMK remplaçeerde... Ik weet niet of jullie op de hoogte waren maar de KMK werd in 2004 opgeheven en gefuseerd met de JWF in Assen en daardoor waren er geen remplaçanten nodig. Heeft niets te maken met mijn persoonlijkheid. En de persoonlijkheid die op dit forum weerspiegelt werd is iets wat uit onjuiste interpretatie is gecreeerd door mensen die altijd één kant van het verhaal hebben willen horen/zien...

Daarnaast even over mijn docent in die tijd van de documentaire...
Tijdens mijn eerste studiejaar heeft hij al aan een collegamusicus laten weten dat ik zo goed speelde dat hij niet wist hoe hij mij nog iets kon bijbrengen. Toen had hij al moeten zorgen dat ik bij een andere docent werd ondergebracht maar in plaats daarvan moest ik binnen zijn klarinetklas blijven om vervolgens niet naar behoren les te krijgen. Als je erg ambitieus bent is dat een hele moeilijke positie als je merkt dat jouw lessen geen feedback meer opleveren voor je verdere studie... Dus die ergernissen waren zeker aanwezig.

Dan ook maar even over de pianist...
Deze man besloot om op het moment supreme het tweede deel van de Sonate van Bernstein in een veel te traag tempo te spelen zodat het hele stuk zo ongeveer op zijn gat lag. Erg vervelend als je al onder spanning overal in wordt gevolgd door een cameracrew en je medestudenten jaloers zijn op je talent waardoor ze alles aangrijpen om iemand de grond in te boren... Een beetje wat hier op het forum dus door sommige mensen werd gedaan ;-)

Ik zal ook maar even laten weten wat ik inmiddels doe: Ik ben inderdaad afgestudeerd met een 9 voor de Eerste Fase maar door een dubbelzijdige longembolie heb ik een jaar sabbatical moeten nemen en ben ik vanaf september 2006 weer aan de Tweede Fase begonnen. Daarnaast heb ik gedeeltelijk een proefspel gewonnen bij het Noord Nederlands Orkest in Groningen, ben ik tweede geworden bij het proefspel van de Luchtmachtkapel (waar ik nu vaste remplaçant ben...), en ben ik ook remplaçant bij de KMKJWF te Assen, en ik heb een half jaartje basklarinet bij het Delphi Ensemble gespeeld maar ben daarmee gestopt omdat ik veel liever esklarinet speel. Denk niet dat ik met zo'n vreselijke persoonlijkheid zoals op dit forum beweerd word in die orkesten en ensembles kan blijven spelen zonder dat men zich aan je gaat ergeren. Trouwens, het contact met de medemusici is altijd perfect geweest. Maar ja... als je alles gelooft wat je op TV ziet en daar maar klakkeloos vanuit gaat kun je dat natuurlijk niet weten;-)

En wat die twee verenigingen in Veenendaal betreft... die hebben het er zelf naar gemaakt... en de mensen die ik hiermee bedoel weten donders goed waar ik het dan over heb ;-) Enough said...

Misschien moeten jullie eens een kijkje nemen op mijn site: http://www.tamaravankoetsveld.nl

Groetjes, Tamara van Koetsveld.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2006 23:32 

En voor de mensen die ook geen flauw benul hebben waar dit over gaat:

http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.p ... +koetsveld

(Ergens weet ik nog dat ik dit wel gelezen had, ze heeft waarschijnlijk haar eigen naam lopen googlen ;) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2006 23:38 

Dank je Thomas... Was inderdaad even vergeten om de data erbij te vermelden e.d...
(Plus dat je altijd in de gaten moet houden dat Google je site wel blijft vermelden ;-))

Groetjes,
Tamara van Koetsveld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2006 14:42 

Altijd lekker, jezelf even omhoogschrijven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2006 15:10 

Kerkradenaar1988 schreef:

Dat heeft niks met jezelf even omhoog schrijven te maken! Voor jezelf op komen is nog steeds iets anders dan jezelf ophemelen.

Tamara, ik ben het gedeeltelijjk met je eens. Kijk over persoonlijkheid of iets is heel subjectief en ja er zijn nu eenmaal oordelen die niet helemaal gegrond zijn in deze wereld. Maar ik heb dat programma een heel aantal jaren gezien toen was het de 1e keer dat het werd uitgezonden. En je wekte antipathie bij mij op. Het niet uitspelen van een nummer is vervelend en al helemaal als de reden het rietje is. Wij trompetisten hebben daar geen last van dus kunnen daar ook niet goed over oordelen. Maar goed dan nog is het verassend als je naar jou idee niet goed hebt gespeeld en dat je rietje en je pianist redenen waren voor een minder succesvol nummer. En je leraren laten je doorgaan en dan nog ben je boos! Ik weet het conservatorium en jezelf leggen veel druk op je. En muziek die niet wordt uitgespeeld of wordt onderbroken is zoiets als de auto starten zonder benzine :?
Ik heb altijd geleerd speel altijd door, je komt daarna vast wel weer in de groove of weet ik het wat! Het is niet mooi om te stoppen en ja wij trompetisten vinden het helemaal vervelend als het rietje de reden daarvan is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2006 15:13 

pim van der Meer schreef:
Kerkradenaar1988 schreef:

Dat heeft niks met jezelf even omhoog schrijven te maken! Voor jezelf op komen is nog steeds iets anders dan jezelf ophemelen.

Dat kan ook zonder al je resultaten en schnabbels te noemen. Ik weet verder niks van deze situatie af, maar volgens mij is de lucht al geklaard met een veel kleiner stuk dan ze nu heeft geschreven. Maar goed, verder bemoei ik me er niet meer mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2006 16:04 

Ik denk dat die scheldwoorden (hoe overbodig dan ook) gewoon komen door de strijd trompet-klarinet, daar moet je je verder niks van aantrekken, ik heb me vanmiddag ook doodlopen ergeren aan een stel valse *****netten. Ik heb er ook gewoon niets mee.
Zou het gewoon vergeten, wij zijn gewoon toffe jongens hier, en als je een goed persoon bent, dan word je ook net als Harpje gewoon goed opgenomen hier als klarinetspeler. En dat is wel mogelijk, dacht ik zo.

Zand erover? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2006 19:43 

Zand erover, dat sowieso... Maar het ging mij erom niet om mezelf omhoog te schrijven met schnabbels e.d... Maar de indruk werd gewekt dat ik door mijn "slechte" persoonlijkheid nergens meer aan de bak zou zijn. Dat wilde ik dus ophelderen. En als je in 2 harmonieen in Veenendaal speelt die beiden alleen maar tegen je werken omdat bepaalde mensen niet van je talent gediend zijn is dat erg frustrerend als je toch elke repetitiedag weer de moeite neemt om voor hen 2 uur te reizen vanuit Den Haag. Als je dan door de dirigent concertmeester wordt gemaakt en bepaalde leden van één familie zijn daar faliekant op tegen omdat ze bang zijn dat hun kinderen niet zo kunnen presteren (en dat zijn geeneens blazers...) dan word je gewoon door volwassenen de grond in geboord. Dus mijn persoonlijkheid in die periode dat die documentaire werd opgenomen was behoorlijk aangetast door erg vervelende situaties met mensen die geen respect konden opbrengen. Dus ik was op dat moment voor mijn gevoel tegen de hele wereld aan het opboksen en dat valt niet mee... Daarom vind ik het zo jammer dat men dus naar aanleiding van die documentaire aanneemt dat ik één of andere bitch ben... Als ik echt zo'n bitch zou zijn zou ik allang nergens meer aan de bak komen want men kotst je toch uit... Dat wou ik alleen even kwijt...

Groetjes, Tama®a.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur