Heel toevallig was ik ff aan het google-en en ik kwam erachter dat ik blijkbaar het onderwerp van discussie en verhitte meningen was... Daarom even wat feiten op een rijtje over het één en ander wat getikt is...
Er werd iets gezegd dat ik een takkewijf was met een vreselijke persoonlijkheid en dat ik daarom niet meer bij de KMK remplaçeerde... Ik weet niet of jullie op de hoogte waren maar de KMK werd in 2004 opgeheven en gefuseerd met de JWF in Assen en daardoor waren er geen remplaçanten nodig. Heeft niets te maken met mijn persoonlijkheid. En de persoonlijkheid die op dit forum weerspiegelt werd is iets wat uit onjuiste interpretatie is gecreeerd door mensen die altijd één kant van het verhaal hebben willen horen/zien...
Daarnaast even over mijn docent in die tijd van de documentaire...
Tijdens mijn eerste studiejaar heeft hij al aan een collegamusicus laten weten dat ik zo goed speelde dat hij niet wist hoe hij mij nog iets kon bijbrengen. Toen had hij al moeten zorgen dat ik bij een andere docent werd ondergebracht maar in plaats daarvan moest ik binnen zijn klarinetklas blijven om vervolgens niet naar behoren les te krijgen. Als je erg ambitieus bent is dat een hele moeilijke positie als je merkt dat jouw lessen geen feedback meer opleveren voor je verdere studie... Dus die ergernissen waren zeker aanwezig.
Dan ook maar even over de pianist...
Deze man besloot om op het moment supreme het tweede deel van de Sonate van Bernstein in een veel te traag tempo te spelen zodat het hele stuk zo ongeveer op zijn gat lag. Erg vervelend als je al onder spanning overal in wordt gevolgd door een cameracrew en je medestudenten jaloers zijn op je talent waardoor ze alles aangrijpen om iemand de grond in te boren... Een beetje wat hier op het forum dus door sommige mensen werd gedaan
Ik zal ook maar even laten weten wat ik inmiddels doe: Ik ben inderdaad afgestudeerd met een 9 voor de Eerste Fase maar door een dubbelzijdige longembolie heb ik een jaar sabbatical moeten nemen en ben ik vanaf september 2006 weer aan de Tweede Fase begonnen. Daarnaast heb ik gedeeltelijk een proefspel gewonnen bij het Noord Nederlands Orkest in Groningen, ben ik tweede geworden bij het proefspel van de Luchtmachtkapel (waar ik nu vaste remplaçant ben...), en ben ik ook remplaçant bij de KMKJWF te Assen, en ik heb een half jaartje basklarinet bij het Delphi Ensemble gespeeld maar ben daarmee gestopt omdat ik veel liever esklarinet speel. Denk niet dat ik met zo'n vreselijke persoonlijkheid zoals op dit forum beweerd word in die orkesten en ensembles kan blijven spelen zonder dat men zich aan je gaat ergeren. Trouwens, het contact met de medemusici is altijd perfect geweest. Maar ja... als je alles gelooft wat je op TV ziet en daar maar klakkeloos vanuit gaat kun je dat natuurlijk niet weten;-)
En wat die twee verenigingen in Veenendaal betreft... die hebben het er zelf naar gemaakt... en de mensen die ik hiermee bedoel weten donders goed waar ik het dan over heb

Enough said...
Misschien moeten jullie eens een kijkje nemen op mijn site:
http://www.tamaravankoetsveld.nl
Groetjes, Tamara van Koetsveld.