trompet.nl > forum > Toon onderwerp - German Brass in Den Haag, Helmond en Joure
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2004 19:41 

Ja ook in Joure was t super...Höfs speelde zeer netjes, maar ik ben ook zeer verrast door Christoph Baerwindt...prachtig piccolospel.
Ik ging in de pauze effe naar de wc, maar eengezien er een erg lange rij voor stond, ging k naar de wc vlak bij de kleedkamer van de heren Blechbläser (De Oerdracht is de vaste concertzaal van onze fanfare, dus ik ben er welbekend)...stond Matthias Höfs daar met een dempertje erin te spelen..."Herr Höfs..." zeg ik nog en lachend liep ie naar z'n kleedkamer weer in... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2004 19:49 

Ja, ik was inderdaad ook aangenaam verrast door Baerwindt, hij houdt het nogal vol op die piccolo van hem. Hij had trouwens een ander model piccolo dan de andere heren, hij speelde als ik me niet vergis op een Schilke-ontwerp, de anderen op een Selmer-ontwerp...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 apr 2004 14:01 

Ik ben naar de Helmond-editie geweest. Het was erg aangenaam aldaar. Ik heb daar ook een WC-ervaring gehad: in een kamertje ernaast stonden alle heren lekker warm te spelen. Ik heb zelden zo lang over een toiletbezoek gedaan ...

Maar ik ben bang dat ik ook wat min-puntjes moet noemen. Ten eerste vond ik de akoestiek in de kerk eigenlijk té goed. Het galmde maar door en dat ging denk ik wel ten koste van het uitmuntende spel van de heren. Erg jammer.
Ook vond ik het geheel wel erg stijfjes. Vooral de jazzy solo's in het tweede gedeelte waren wel erg goed, maar een beetje té goed gespeeld wat er geschreven stond ...

Niet om reclame te maken [wellicht toch een beetje?]: ik vergelijk ze zelf een beetje met Pro Brass (Oostenrijk). Heb ik op het vorige WMC gehoord en dat was echt super. Misschien technisch niet op hetzelfde niveau als German Brass, maar qua humor in de arrangementen, de solo's en ook een ongekende presentatie vind ik ze persoonlijk nog beter dan German Brass. Ik noem nummers als Titanic - the Catastrofen Version, James Bond, Super Bach etc.
Twee tips voor als Pro Brass niet kent (ik ben ze op dit forum nog niet tegengekomen namelijk):
* www.ProBrass.at [met veel mp3's :lol: )
* 22 mei komen ze in Raeren (België). Ze gaan niet vaak zo ver weg van Oostenrijk, dus pak die kans :)

-- Voor de duidelijkheid: bovenstaande is mijn persoonlijk mening en iedereen heeft recht op die van zichzelf --

Laatst bijgewerkt door WA op 22 apr 2004 00:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 apr 2004 14:55 

De site van pro brass is niet te vinden op www.probrass.nl maar op www.probrass.at

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2004 00:01 

URL is bij deze gewijzigd.
Dank voor de tip!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2004 13:55 

Klinkt errug vet op cd. Er staat inderdaad erg veel on-line, erg veel dank aan de webmaster en aan die lui zelf. Ik vind German brass zo het eerste uur toch wat stabieler en beter klinken. Ze spelen echter hele verschillende genres. Hulde voor beiden! :roll:

Gaan er mensen naar Belgie toe voor dat concert?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 13:16 

Ik ga samen met 10 anderen naar Pro Brass in Raeren. En ik weet van enkele andere dat ze ook gaan.

Ze ze zijn inderdaad niet even stabiel als Germen Brass, maar live is het een ware sensatie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 15:05 

Met name dit werk doet me veel deugd. Zo mag ik het graag horen. Niet te vaak, maar zo af en toe moet het kunnen.

http://www.probrass.at/Mp3-Archiv/Heima ... Sterne.MP3

Jeroen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur