Ik ben naar de Helmond-editie geweest. Het was erg aangenaam aldaar. Ik heb daar ook een WC-ervaring gehad: in een kamertje ernaast stonden alle heren lekker warm te spelen. Ik heb zelden zo lang over een toiletbezoek gedaan ...
Maar ik ben bang dat ik ook wat min-puntjes moet noemen. Ten eerste vond ik de akoestiek in de kerk eigenlijk té goed. Het galmde maar door en dat ging denk ik wel ten koste van het uitmuntende spel van de heren. Erg jammer.
Ook vond ik het geheel wel erg stijfjes. Vooral de jazzy solo's in het tweede gedeelte waren wel erg goed, maar een beetje té goed gespeeld wat er geschreven stond ...
Niet om reclame te maken [wellicht toch een beetje?]: ik vergelijk ze zelf een beetje met Pro Brass (Oostenrijk). Heb ik op het vorige WMC gehoord en dat was echt super. Misschien technisch niet op hetzelfde niveau als German Brass, maar qua humor in de arrangementen, de solo's en ook een ongekende presentatie vind ik ze persoonlijk nog beter dan German Brass. Ik noem nummers als Titanic - the Catastrofen Version, James Bond, Super Bach etc.
Twee tips voor als Pro Brass niet kent (ik ben ze op dit forum nog niet tegengekomen namelijk):
*
www.ProBrass.at [met veel mp3's

)
* 22 mei komen ze in Raeren (België). Ze gaan niet vaak zo ver weg van Oostenrijk, dus pak die kans
-- Voor de duidelijkheid: bovenstaande is mijn persoonlijk mening en iedereen heeft recht op die van zichzelf --