trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn nieuwe Hub B5!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2005 16:11 

1800 euri ongeveer

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2005 16:30 

Hey Guus,
Gefeliciteerd joh... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2005 17:57 

BBB schreef:
Wat kost nou zoiets???

Ik lees toch aardig wat goede berichten over Van Laar ik denk dat als mijn budget het toe laat ik daar maar eens naar toe moet om het 1 en ander te proberen.
Waarschijnlijk kom ik uit op de B1.
In het verleden (voordat ik was gestopt met spelen) speelde ik op een Kanstul ZKT1502
Het schijnt dat dat aardig op Callichio lijkt volgens mij de B1 ook.

Ik heb zelf een B1 en het is inderdaad meer naar de Calicchio kant dan naar b.v. de Bach. Hoewel de B1 wel meer allround is. Ik overweeg om een ander type te nemen. Na wat maandjes spelen ben ik er achter dat ik mezelf er te scherp op vind klinken. Dat is iets heel persoonlijks. Een ander vind misschien het tegendeel. Hij is dus te koop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 21:56 

Hier is mijn B5 die slechts een weekje ouder is.
Ik heb geen steunen op de stempijp en verder valt op dat er een 'knop' op de uitgang van de beker zit (onderste foto). Waarom dat is weet ik eerlijkgezegd niet.
Ik vond het verschil van aanspreken nogal fors tussen de modellen zonder en met steun.
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 22:04 

Onder die "knop" zit een "gap". Net zoals bij de receiver. De grootte van deze knop is meer vormgeving dan nut.

Zonder steun in de stempomp speelt de trompet opener. Met een steun wordt het geluid wat compacter en gecentreerder. Dat is wat makkelijker in het hoge register. Het is maar wat je wilt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2005 13:51 

Robert66 schreef:
Hier is mijn B5 die slechts een weekje ouder is.
Ik heb geen steunen op de stempijp en verder valt op dat er een 'knop' op de uitgang van de beker zit (onderste foto). Waarom dat is weet ik eerlijkgezegd niet.
Ik vond het verschil van aanspreken nogal fors tussen de modellen zonder en met steun.

Hoi Robert,
ik zie dat jij ook de verzwaarde ventieldoppen hebt. Heb je ook de normale geprobeerd?
Ik denk dat ik toch de verzwaarde en normale allebei wil. Ik had niet verwacht dat het zoveel verschil maakt, maar het lijkt haast een ander instrument met de verschillende doppen. De zware zijn naar mijn idee erg geschikt voor klassiek. Ik kan heel erg hard spelen, zonder dat de klank veranderd. Ook is de klank donkerder. De lichte doppen zijn naar mijn idee meer geschikt voor lichte muziek/ bigband. Hij projecteert meer en spreekt makkelijker aan. De klank wordt nu wel compacter als ik echt hard speel. De flexibiliteit is met de lichte doppen wel groter.
Dus eigenlijk hebben beide setjes een ander doel. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of juist een totaal andere ervaring? Let me know.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2005 14:03 

Hoi Guus,

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik zal eens proberen zonder doppen en laat het weten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur