Robert66 schreef:
Hier is mijn B5 die slechts een weekje ouder is.
Ik heb geen steunen op de stempijp en verder valt op dat er een 'knop' op de uitgang van de beker zit (onderste foto). Waarom dat is weet ik eerlijkgezegd niet.
Ik vond het verschil van aanspreken nogal fors tussen de modellen zonder en met steun.
Hoi Robert,
ik zie dat jij ook de verzwaarde ventieldoppen hebt. Heb je ook de normale geprobeerd?
Ik denk dat ik toch de verzwaarde en normale allebei wil. Ik had niet verwacht dat het zoveel verschil maakt, maar het lijkt haast een ander instrument met de verschillende doppen. De zware zijn naar mijn idee erg geschikt voor klassiek. Ik kan heel erg hard spelen, zonder dat de klank veranderd. Ook is de klank donkerder. De lichte doppen zijn naar mijn idee meer geschikt voor lichte muziek/ bigband. Hij projecteert meer en spreekt makkelijker aan. De klank wordt nu wel compacter als ik echt hard speel. De flexibiliteit is met de lichte doppen wel groter.
Dus eigenlijk hebben beide setjes een ander doel. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of juist een totaal andere ervaring? Let me know.