trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams Bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Agossie....
BerichtGeplaatst: 01 apr 2007 20:30 

Lallende Jodokus, ja dat is misschien een goede benaming door deze verkoper bij gebr. Muller.
Ik ben het volledig met Ruli eens, ik neem het een verkoper niet kwalijk, als hij/zij niet "alles" over een instrument weet.
Ik neem het de verkoper die ik tegenkwam wel kwalijk dat hij net deed alsof hij alles over het instrument (een Schilke C) wist, terwijl er geen zak van klopte.

Dit waren de dingen die mij bij bleven (waarschijnlijk omdat ze het meest lachwekkend waren).
De verkoper vertelde mij:
-Dat de beker van dit instrument van beryllium was (terwijl het metaal dik was, de beker zwaar. niet helemaal 'dood' was bij er tegenaan tikken en er bovendien geen B op de bell tail stond: het was dus een roodkoperen beker).
-Dat de beker origineel was, terwijl er verschillende serienummers opstonden, dat was volgens hem altijd zo (is niet het geval, standaard tuningbekers krijgen de laatste vier cijfers van het serienummer van de trompet, evt.losse extra bekers krijgen geen serienummer).
-Dat hij het model van het instrument kon bepalen door de boring met een schuifmaat in het 2e ventielbuisje op te meten (klopt ook niet. Boring wisselt bij de meeste Schilkes over gehele instrument, sommige modellen verschillen alleen in beker of stembuisboring).

Verder vertelde hij nog andere opmerkelijke dingen, o.a. dat hij nog nooit red rot bij een Bach had gezien. Dan ziet hij volgens mij niet veel Bach's.

Maar goed, ik vind het niet erg dat de meeste verkopers dit soort dingen precies weten, de meeste trompettisten zullen het ook niet allemaal weten. De verkoper had misschien pech dat ie mij trof.
Maar hij had gewoon moeten zeggen dat hij het niet wist of op z'n minst voorzichtiger moeten zijn ("ik heb wel eens gehoord dat..."). En dus niet een eind lullen/lallen over iets waar hij geen (niet genoeg, in ieder geval) verstand van heeft.

Profiel  

Berichttitel: hè?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2007 10:04 

Muller dus! Nou, ik moet zeggen dat ik daar altijd uitstekend word geholpen maarrrrrrr....
de heren daar hebben wel een "gebruiksaanwijzing".
't Heeft voor mij best wel een tijdje geduurd voor ik het door had, ik zou ze toch een tweede kans gunnen want bijvoorbeeld uitdeuken kunnen ze als de beste (gevalletjes die een andere niet nader te benoemen reparateur als hopeloos beschouwde bleken geen enkel probleem voor de heren van Muller!) en ze hebben vaak hele leuke toetertjes te koop.
Dijkman daarentegen, daar kunnen ze niks en weten ze niks. Maar ook dat kan zo zijn voordelen hebben. Daar kan je nl. tegen tweedehands toeters aanlopen die ze voor veel te goedkoop wegdoen; die Leblanc Arturo Sandoval kocht ik voor een schijntje, later nog lekker aan verdiend :D

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: hè?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2007 10:17 
Moderator

Theo van Kampen schreef:
Muller dus! Nou, ik moet zeggen dat ik daar altijd uitstekend word geholpen maarrrrrrr....
de heren daar hebben wel een "gebruiksaanwijzing".
't Heeft voor mij best wel een tijdje geduurd voor ik het door had, ik zou ze toch een tweede kans gunnen want bijvoorbeeld uitdeuken kunnen ze als de beste (gevalletjes die een andere niet nader te benoemen reparateur als hopeloos beschouwde bleken geen enkel probleem voor de heren van Muller!) en ze hebben vaak hele leuke toetertjes te koop.
Dijkman daarentegen, daar kunnen ze niks en weten ze niks. Maar ook dat kan zo zijn voordelen hebben. Daar kan je nl. tegen tweedehands toeters aanlopen die ze voor veel te goedkoop wegdoen; die Leblanc Arturo Sandoval kocht ik voor een schijntje, later nog lekker aan verdiend :D

toen mijn eerste echte trompet was gejat, heeft Dijkman hem van een junk ingeruild op een gitaar, zonder het serienummer te controleren... Had het hem wel doorgegeven.

later, toen ik verhaal kwam halen ( ok dat had ik misschien beter kunnen doen zonder al die adrenaline in mijn bloed ) wilde hij nergens van weten.

Dus nooit naar Dijkman gaan, voor je het weet heb je iemands gestolen trompet in je handen... Klootzakken.

PS veel zin om er een zaak van te maken had ik niet, want ik was inmiddels in het bezit van een betere trompet, maar ja, het gaat om het gevoel....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur