Sven Heijman schreef:
De reparateur schreef:
Ben het met de heer veldkamp eens.
Men moet niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
De kennis en ervaring van de grootte merken zullen ze nooit kunnen evenaren.
Daarbij komt, dat ze met de prijzen bij lange na niet zullen kunnen concurreren.
Het idee is mooi, geloof alleen niet dat het succesvol wordt.
Vr.gr. De reparateur.
Ik vind het een beetje laag niveau praten. Als het om jullie wiel gaat ben ik van mening dat het ideale wiel nog niet is uitgevonden. Alle professionals zoeken naar beter. En het kan nog steeds veel beter. Zelfs Hub van Laar blijft ontwikkelen en zoekt naar beter. Gezonde concurrentie is nooit mis.
Daarnaast spreekt 'de reparateur'

zichzelf al op twee punten tegen. Punt 1, de kennis en ervaring van alle grote topmerken hebben ze allemaal in huis. Punt 2, kijk voor de prijzen maar eens rustig op de site van Adams, dan weet je genoeg
Succes....
Beste heer Heijman,
Het is niet de bedoeling om het op "laag niveau", te brengen.
Het is ook zeker niet mijn intentie om bij voorbaad de Adam’s producten te degenereren.
Om terug te komen op punt 1; de kennis en ervaring van alle grote topmerken hebben ze allemaal in huis.
Hoe dan? Kopiëren van instrumenten is een zeer moeilijke kwestie.
Denk aan; legering en diktes van materiaal, radiussen van bochten, verloop van de beker, etc etc.
Er zal geen enkele fabrikant zijn die dit prijs geeft.
Waar het mij om ging, met het wiel uitvinden, is dat er in de afgelopen 30 jaar diverse kleine fabrikanten zijn geweest die geprobeerd hebben een nieuw product op de markt te zetten.
Er zijn er maar een paar in geslaagd hier succesvol in te zijn.
Denk eens aan grotere aantallen voor b.v. vereniging, garantie gevallen, bevoorrading van onderdelen, enz.
Het geeft de klant nu eenmaal meer vertrouwen als er een groot merk achter staat.
Wat de H.v.Laar producten betreft.
Ik denk dat daar zeer goede instrumenten wegkomen. Alleen inderdaad, wel custom made.
Tien stuks voor de vereniging wordt waarschijnlijk op korte termijn een probleem.
Punt 2. Ik kan me niet voorstellen dat een Adam’s een gelijkwaardig product als b.v. Yamaha in de markt kan zetten voor een lagere of dezelfde prijs.
Hopende het niveau iets te hebben verduidelijkt.
Met vriendelijke groeten,
De reparateur