trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 14:15 

Nee okee, ik zal omdat ik toevallig een slechte in mijn handen heb gehad ook niet gaan generaliseren en zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Al het begin is natuurlijk moeilijk. Ik zal er ook niet omheen draaien dat ik een groot fan ben van de instrumenten van Hub van Laar.

Ieder moet natuurlijk het instrument kopen / bespelen wat hij/zij zelf het beste vindt. Vanwege een aantal incidenten heb ik een grote aversie gekregen t.o.v. Adams. Ik heb het de afgelopen anderhalf jaar 3 keer geprobeerd en het liep telkens uit op een grote teleurstelling. Reden genoeg voor mij om daar voorlopig niet meer te komen.

Nahgoed, dat is nu verleden tijd. Ik ben nu helemaal happy met mijn nieuwe trompet en daar gaat het natuurlijk om. Mocht ik in de toekomst een bugel willen kopen dan weet ik waar ik moet zijn. Dat vertel ik ook tegen iedereen die ernaar vraagt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 15:42 

Dan zal ik 't niet aan je vragen 8)

Profiel  

Berichttitel: Uitgebreide test Adams-bugel
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 18:42 

Hoi allemaal,

Na het lezen van het artikel in de krant en de aanschaf van een goud-messing bugel door mijn collega-lid Tim Krijn (solo-bugel bij fanfare eengezindheid Maasbracht-Beek) ben ik toch nieuwsgierig geworden en ook maar eens bij Muziekcentrale Adams gaan kijken en spelen op "de nieuwe Adams-bugel".
Mijn persoonlijke mening in de varianten:
- De messing: perfect in articulatie, mooi van klank.
- De goudmessing: warm van geluid, articulatie blijft goed, speelt licht maar je kan evengoed je lucht kwijt zonder het instrument te overblazen (positief).
- Sterling (massief zilvere beker): Stevige sound, maar daardoor ook wat steviger blazen.

ALGEMEEN
- In de beginfase van de ontwikkeling was het soms met enkele noten niet geheel stemmend, maar dit is volledig bijgewerkt en over de stemming valt niet meer te twisten, die is gewoon goed. Let op: Het blijven handgemaakte instrumenten, dus testen moet je ze altijd!
- De blanke lak (glanzend of mat) maakt het instrument nog iets warmer van geluid. Verzilverd wordt de toon een beetje briljanter. Vergullen kan ook,maar daar heb ik niet op getest.
- Ventielen + ventielhoezen van minstens hetzelfde caliber als bij Hub van Laar. Bij Hub van Laar lopen ze soms wel erg licht, terwijl je bij de Adams-bugel toch nog het gevoel hebt dat je iets indrukt.
- Extreem dun en daardoor licht materiaal. Oppassen met deukjes!

Zelf ben ik het meest tevreden over een mat-gelakte goudmessing bugel. Bij de eerste toonladder gingen me haren rechtop het lijf staan. Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeur op basis van gewendheid en ervaring, maar ik raad wel iedereen aan om gewoon eens een keertje bij Adams op de Bugel te blazen als je toevallig toch daar binnen komt lopen voor een pakje rietjes voor je saxofoon die je ook nog in je vrije tijd bespeeld bij joekskapel "'T Gescheurde Reetje". :lol:

Met vriendelijk groet,

Profiel  

Berichttitel: Er is genoeg...
BerichtGeplaatst: 13 jul 2007 18:04 

Ben het met de heer veldkamp eens.
Men moet niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
De kennis en ervaring van de grootte merken zullen ze nooit kunnen evenaren.
Daarbij komt, dat ze met de prijzen bij lange na niet zullen kunnen concurreren.

Het idee is mooi, geloof alleen niet dat het succesvol wordt.

Vr.gr. De reparateur.

Profiel  

Berichttitel: Re: Er is genoeg...
BerichtGeplaatst: 13 jul 2007 18:51 

De reparateur schreef:
Daarbij komt, dat ze met de prijzen bij lange na niet zullen kunnen concurreren.

Vr.gr. De reparateur.

Ik vind het een beetje laag niveau praten. Als het om jullie wiel gaat ben ik van mening dat het ideale wiel nog niet is uitgevonden. Alle professionals zoeken naar beter. En het kan nog steeds veel beter. Zelfs Hub van Laar blijft ontwikkelen en zoekt naar beter. Gezonde concurrentie is nooit mis.
Daarnaast spreekt 'de reparateur' :?: zichzelf al op twee punten tegen. Punt 1, de kennis en ervaring van alle grote topmerken hebben ze allemaal in huis. Punt 2, kijk voor de prijzen maar eens rustig op de site van Adams, dan weet je genoeg :!:

Succes....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2007 19:39 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Er is genoeg...
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007 14:51 

Sven Heijman schreef:
De reparateur schreef:

Vr.gr. De reparateur.

Ik vind het een beetje laag niveau praten. Als het om jullie wiel gaat ben ik van mening dat het ideale wiel nog niet is uitgevonden. Alle professionals zoeken naar beter. En het kan nog steeds veel beter. Zelfs Hub van Laar blijft ontwikkelen en zoekt naar beter. Gezonde concurrentie is nooit mis.
Daarnaast spreekt 'de reparateur' :?: zichzelf al op twee punten tegen. Punt 1, de kennis en ervaring van alle grote topmerken hebben ze allemaal in huis. Punt 2, kijk voor de prijzen maar eens rustig op de site van Adams, dan weet je genoeg :!:

Succes....

Beste heer Heijman,

Het is niet de bedoeling om het op "laag niveau", te brengen.
Het is ook zeker niet mijn intentie om bij voorbaad de Adam’s producten te degenereren.
Om terug te komen op punt 1; de kennis en ervaring van alle grote topmerken hebben ze allemaal in huis.
Hoe dan? Kopiëren van instrumenten is een zeer moeilijke kwestie.
Denk aan; legering en diktes van materiaal, radiussen van bochten, verloop van de beker, etc etc.
Er zal geen enkele fabrikant zijn die dit prijs geeft.
Waar het mij om ging, met het wiel uitvinden, is dat er in de afgelopen 30 jaar diverse kleine fabrikanten zijn geweest die geprobeerd hebben een nieuw product op de markt te zetten.
Er zijn er maar een paar in geslaagd hier succesvol in te zijn.
Denk eens aan grotere aantallen voor b.v. vereniging, garantie gevallen, bevoorrading van onderdelen, enz.
Het geeft de klant nu eenmaal meer vertrouwen als er een groot merk achter staat.

Wat de H.v.Laar producten betreft.
Ik denk dat daar zeer goede instrumenten wegkomen. Alleen inderdaad, wel custom made.
Tien stuks voor de vereniging wordt waarschijnlijk op korte termijn een probleem.

Punt 2. Ik kan me niet voorstellen dat een Adam’s een gelijkwaardig product als b.v. Yamaha in de markt kan zetten voor een lagere of dezelfde prijs.

Hopende het niveau iets te hebben verduidelijkt.
:wink:

Met vriendelijke groeten,
De reparateur

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 11:14 

Als je weet hoeveel handwerk er in populaire instruimenten uit bijvoorbeeld de Yamaha 6 of 8 serie of in een willekeurige bach stradivarius zit dan weet je ook meteen waarom een kleine bouwer een instrument voor de zelfde prijs kan verkopen.

De grote bouwers zijn voordeliger uit wat betreft materiaal kosten (groot inkopen)
De kleinere bouwers zijn voordeliger uit wat betreft distributie en tussenhandel (niet)

Ik denk dat een bouwer als Hub van Laar een heel andere markt bedient als yamaha.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur