Even voor de mensen die denken dat DE TROMPET voor jou, afhankelijk is van de prijs:
Doe jezelf een plezier en ga bij Brassimport wat trompetten uitproberen. De brede range die Hans bied is enorm. Door zijn aanbod van de meest uiteenlopende trompetten, is het mogelijk om te kijken of een trompet van 25000 kilo wel of niets voor je is, of mischien toch een lichter model.
Ik heb hier met veel verbazing ondervonden dat het wel degelijk uitmaakt welk materiaal je bespeeld. Voor de een is dat een trompet van 1500 euro en voor de ander een trompet van 3800 euro. Ik heb op trompetten gespeeld die nog veel duurder waren maar dat was niet geschikt voor mij.
Nu zal ik wel een enorme discussie losmaken als ik ook nog beweer dat het juiste instrument voor de juiste persoon ook wel degelijk invloed heeft op zijn of haar trompetspel. JA, je gaat er wel degelijk beter door spelen.
De verschillende Combinaties Trompet / mondstuk zijn ontelbaar. Vandaar dat ik voor mezelf de keuze maak om eens in de zoveel tijd eens te gaan neuzen voor een iets ander mondstuk (Hans van Brassimport heeft me daar al een aantal keer fantastisch bij geadviseerd!) en heel af en toe eens kijken voor een andere toeter!
Uiteraard is alles relatief en als je geen euro's in de pocket hebt, kan een jupiter van 100 euro al heel goed van pas komen.................
Groetjes Willy