bartjefrit schreef:
Over variëteit van merken in een sectie gesproken: afgelopen concours in oktober zaten we met 6 verschillende trompetmerken in één sectie (Burbank (Benge), Kanstul 1600 WB, een largebore Conn, een Van Laar, ééntje weet ik niet, een Bach Strad ML37 + Es-Cornet Schilke (dat zijn er 7, maar Bach en Schilke zijn 1 persoon
Denk je nu echt dat we er minder punten om gekregen hebben, of dat de jury überhaupt iets over de trompetsectie (in negatieve zin) gezegd heeft?
In januari komen er 2 trompettisten bij uit de opleiding, die ook weer beide een andere trompet hebben. Je moet van goede huize komen, wil je blind uit een fanfare-trompetsectie kunnen zeggen of ze wel of niet dezelfde trompet spelen!!! Daarom vind ik het gewoon omhooggevallen gezeur dat iemand persé met dezelfde instrumenten wil spelen. Ik denk dat het veel belangrijker is dat iedereen op de trompet speelt waar hij zich lekker bij voelt!
Ik bedoelde dit niet voor wat betreft klank, maar voor wat betreft aanschaf, onderhoud en natuurlijk prijstechnisch zou het interessant kunnen zijn.
Maar nogmaals, laat inderdaad iedereen spelen waarop ze fijn spelen.
Bij de harmonie in Uden weet ik dat ze Yamaha's, Bach etc. in ieder geval door elkaar heen gebruiken, naar wens van de muzikant.