trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 11:49 

bartjefrit schreef:
Over variëteit van merken in een sectie gesproken: afgelopen concours in oktober zaten we met 6 verschillende trompetmerken in één sectie (Burbank (Benge), Kanstul 1600 WB, een largebore Conn, een Van Laar, ééntje weet ik niet, een Bach Strad ML37 + Es-Cornet Schilke (dat zijn er 7, maar Bach en Schilke zijn 1 persoon :wink:
Denk je nu echt dat we er minder punten om gekregen hebben, of dat de jury überhaupt iets over de trompetsectie (in negatieve zin) gezegd heeft?
In januari komen er 2 trompettisten bij uit de opleiding, die ook weer beide een andere trompet hebben. Je moet van goede huize komen, wil je blind uit een fanfare-trompetsectie kunnen zeggen of ze wel of niet dezelfde trompet spelen!!! Daarom vind ik het gewoon omhooggevallen gezeur dat iemand persé met dezelfde instrumenten wil spelen. Ik denk dat het veel belangrijker is dat iedereen op de trompet speelt waar hij zich lekker bij voelt!

Ik bedoelde dit niet voor wat betreft klank, maar voor wat betreft aanschaf, onderhoud en natuurlijk prijstechnisch zou het interessant kunnen zijn.
Maar nogmaals, laat inderdaad iedereen spelen waarop ze fijn spelen.
Bij de harmonie in Uden weet ik dat ze Yamaha's, Bach etc. in ieder geval door elkaar heen gebruiken, naar wens van de muzikant.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 13:08 

In de Fanfare waar ik heb gespeeld, was niet het mekr belangrijk, maar wel de klank. De klank van mijn nieuwe trompet toen moest overeen komen met de andere trompettisten. Daarin zaten 3 instrumenten in de goede lijn. Uiteindelijk mocht ik uit die 3 instrumenten de fijnste kiezen. Dit was een Yamaha uit de 63xx serie. Jammer genoeg moest ik deze wel inleveren toen ik de fanfare verliet.

Overigens in de Harmonie van Veghel speelt zo'n 75% van de trompettisten op een eigen trompet. Alleen de jeugd krijgt hem nog in bruikleen.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 13:26 

Misschien kun je de deskundige meenemen naar Adams en hem blinddoeken en dan spelen op verschillende toeters. eens kijken welke hij dan uitkiest. Wissel dan ook van mondstukken (of moet dat een standaard Bach mondstuk zijn...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 13:33 

erikveldkamp schreef:
Misschien kun je de deskundige meenemen naar Adams en hem blinddoeken en dan spelen op verschillende toeters. eens kijken welke hij dan uitkiest. Wissel dan ook van mondstukken (of moet dat een standaard Bach mondstuk zijn...)

geen idee wie de deskundige is, maar ik vermoed dat het de dirigent is, die vind bach namelijk ook het beste! ik speel wel al op schilke mondstuk (15) dus daar zal het niet aan liggen :wink: !

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 15:04 

Hoe beroerd is je huidige Bach eigenlijk? is die wel aan vervanging toe? 3000 euro voor hetzelfde lijkt me geldweggooierij.
(Of misschien kan je die voor een zacht prijsje overnemen, ben je meteen van het gezeur af dat een ander bepaald waar jij op speelt........)
In mijn vereniging speelt ook iedereen op Bach (standaard verenigingstoeter!) en de beste (maar al wat ouder instrument) ligt in de kast, maar ja, de vorige eigenaar kreeg een nieuwe !?!?! (daar speel ik wel eens op, als ik de mijne (Schilke, nog nooit commentaar op gehad.......) ben vergeten 8) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 15:59 

De bach die ik heb is zeker niet aan vervanging toe, maar er zijn leden die hebben hele slechte instrumenten en omdat er weer nieuwe leerlingen bij zijn gekomen is er een instrumententekort. Aangezien ze een leerling geen nieuwe trompet willen geven willen ze die voor mij kopen, en die van mij gaat naar iemand anders.

en dan een beetje mij jaloers maken met je Schilke :cry:

Jupiter pocket
King Trombone

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 20:08 

tim-f schreef:
en dan een beetje mij jaloers maken met je Schilke :cry:

Verwend nest! :wink: :lol:

Je krijgt een hele nieuwe trompet voor 3000 euro en bent nog jaloers op iemand met een 'oude' Schilke! :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2004 10:46 

ff een update: Ik mocht ondanks alle inspanningen van mijn oude leraar (die Schilkefan is) kiezen uit een Bach of een Yamaha. Ik was al blij dat ik uiteindelijk ook voor Yamaha mocht kiezen. Ik ben dus gisteren naar Adams gegaan en heb daar veel Bachs en Yamaha's in mijn handen gehad, met handschoentjes aan overigens, dat schijnt normaal te zijn bij Adams....

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met 2 Xeno's: 8335 GS en 8345 GS. Een ML en een L dus. Heb nu een week om te kijken of 1 van deze 2 geschikt is maar ik heb gisteren repetitie gehad van een gelegenheidsbandje en ik had de ML meegenomen: Die ging als een tierelier!!! Spreekt geweldig aan mooie, volle klank, en ook de hoogte zit er goed op!

Al met al erg tevreden en nu een week lang veel blazen (maar dat mag geen probleem zijn :wink: )

Jupiter pocket
King Trombone

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur