erikveldkamp schreef:
Voor degenen die het nog niet wisten: Adams heeft Bauerfeind opgekocht. Bauerfeind levert o.a. de ventielen aan Hub van Laar, Eclipse, Schagerl, Inderbinen, Thein en Taylor om er maar eens een paar te noemen en dit betekent dus dat na verloop van tijd (1 a 2 jaar) deze merken een andere oplossing voor hun ventielen moeten zien te vinden.
Er zijn geloof ik meerdere redenen waarom Adams dit doet. Ik denk dat het te maken heeft met dat ze niet willen wachten op ventielen (Bauerfeind heeft vaak leveringsproblemen omdat er zoveel vraag is) en daarbij proberen ze volgens mij de concurrenten dwars te zitten, wat op zich natuurlijk geoorloofd is in een vrije markt.
Aangezien ik een zwak heb voor kleinere instrumentenbouwers vind ik dit wel een kwalijke ontwikkeling. Adams had net zo goed hun eigen ventielen kunnen gaan produceren, net zoals Getzen, Kanstul, Bach, Jupiter en Yamaha dat doen. Maar in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om een belangrijke ventielleverancier op te kopen.
Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
Niet dat ik een Adams fan ben hoor, maar wat een speculaties zeg.... En dit heeft Adams allemaal uitgerekend aan jou verteld?
Nieuwe speculatie: Adams zorgt er misschien wel voor dat problemen rond de levering van ventielen beter wordt. En dat alle, ook de kleinere instrumenten bouwers, nog vele jaren deze ventielen kan afnemen..... (volgens mij)