trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 10:05 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: surprise!
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 10:13 

erikveldkamp schreef:
Theo, het zou me ook verbazen als wij op 1 lijn zouden zitten. Dat zou een unicum zijn... :lol:

Dat is anders wel mijn ambitie hoor :D .

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: Adams koopt Bauerfeind op
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 10:28 

erikveldkamp schreef:
Voor degenen die het nog niet wisten: Adams heeft Bauerfeind opgekocht. Bauerfeind levert o.a. de ventielen aan Hub van Laar, Eclipse, Schagerl, Inderbinen, Thein en Taylor om er maar eens een paar te noemen en dit betekent dus dat na verloop van tijd (1 a 2 jaar) deze merken een andere oplossing voor hun ventielen moeten zien te vinden.

Er zijn geloof ik meerdere redenen waarom Adams dit doet. Ik denk dat het te maken heeft met dat ze niet willen wachten op ventielen (Bauerfeind heeft vaak leveringsproblemen omdat er zoveel vraag is) en daarbij proberen ze volgens mij de concurrenten dwars te zitten, wat op zich natuurlijk geoorloofd is in een vrije markt.

Aangezien ik een zwak heb voor kleinere instrumentenbouwers vind ik dit wel een kwalijke ontwikkeling. Adams had net zo goed hun eigen ventielen kunnen gaan produceren, net zoals Getzen, Kanstul, Bach, Jupiter en Yamaha dat doen. Maar in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om een belangrijke ventielleverancier op te kopen.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?

Niet dat ik een Adams fan ben hoor, maar wat een speculaties zeg.... En dit heeft Adams allemaal uitgerekend aan jou verteld?

Nieuwe speculatie: Adams zorgt er misschien wel voor dat problemen rond de levering van ventielen beter wordt. En dat alle, ook de kleinere instrumenten bouwers, nog vele jaren deze ventielen kan afnemen..... (volgens mij)

Profiel  

Berichttitel: Re: Adams koopt Bauerfeind op
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 10:38 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: ventielbouwers
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 11:18 

Ik denk dat er best een aantal andere ventielbouwers geinteresseerd zijn in een samenwerking met Hub. En dat Hub zich daarover weinig zorgen hoeft te maken gezien de populariteit van zijn instrumenten.

Misschien komen er na lang testen nog betere toeters uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 11:30 

Welk ventielblok wordt gebruikt door Vincent Bach?
Ik heb 2 VB trompetten uit de jaren '80 en een bugel (hoe oud is die trouwens, Erik? ) en van deze instrumenten vind ik de ventielen stukken beter lopen dan die van mijn HvL.

Dus wat mij betreft gaat Hub dezelfde ventielblokken gebruiken als VB en z'n instrumenten worden nog beter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 11:47 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Adams koopt Bauerfind op
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 11:54 

Heren muzikanten:

Met veel aandacht volg ik het topic: Adams koopt Bauerfind op.
Ik zal jullie uitleg geven uit eerste hand.
Wij, Adams, hebben idd Bauerfind overgenomen om de simpele reden die al meerdere malen genoemd is nl. hij bouwt volgens ons de beste venitielen. Bauerfind heeft niet de mogelijkheid zijn productie capaciteit uit te breiden, welk wel noodzakelijk is omdat zijn klantenkring alleen maar groter wordt De combinatie SAMEN, Adams/Bauerfind, kan dit wel. Wij hebben absoluut niet de intentie andere bouwers dwars te gaan liggen, sterker nog wij juichen het toe dat zoveel instrument bouwers in Europa bestaan, en hopen nog lang met deze bouwers samen te werken aan ons aller passie....muziekinstrumenten. Tevens is het contractueel vastgelegd dat alle klanten van Bauerfind geleverd blijven worden, dus hier is het opzettelijk dwarszitten al uitgesloten.

Geloof me, wij zijn echt niet zo,n slechte mensen zoals enkele onder jullie ons omschrijven, wij zijn bezig met het bouwen van instrumenten, en proberen dit op een zo goed mogelijke manier te doen. Ik wil me verder niet mengen in deze disussie, ik geef alleen alvast antwoord op het verzoek van Camel, nl. zullen we Adams zelf vragen ....
Ook de speculatie van Peter Amersfoort ,dat Adams/ Bauerfind kan zorgen dat de levering van ventielen beter wordt en dat andere bouwers nog vele jaren deze ventielen kunnen afnemen klopt dus.

Nogmaals, ik zal me verder niet mengen in deze discussie, als er nog vragen zijn kunnen juliie naar onze zaak bellen of mailen.

Met vriendelijke groeten,
Frans Swinkels
Muziekcentrale Adams

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur