trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 02:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 04 nov 2013 13:38 

Marnix, de 'B' staat voor BMW! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 17:50 

Heb geen ervaring met van Laar maar ongetwijfeld maakt deze ook top-instrumenten getuige de vele professionele spelers die erop spelen.
Een vriend van mij heeft een Bb-trompet van Van Laar en ook dat is een prachtig instrument.
Zelf speel ik nu twee jaar op een Adams-C trompet. Daarvoor had ik een Schilke CX - C trompet (gemodificeerd) Ben over de Amdas ontzettend tevreden!
Heerlijk instrument. Spreekt uitstekend aan, erg goede projectie, voor mij een klank met veel kern. En vooral loepzuiver.
Ben toen een hele dag geweest om te testen (met deskundige vriend) en hebben uiteindelijk toen een goede keuze gemaakt.

Met groet,
Ron Braber

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 23:00 

delano schreef:
Overdrachtelijke magneten denk ik. Dat preciese slotten vind ik juist een beetje eng. Ooit eens uitgebreid op de Yamaha Artist CH en NY gespeeld. Wat een verschrikkelijk preciese orkestmachines vond ik dat. Maar juist door die exacte slotting vond ik ze a.h.w. "zwaarder" spelen.

vreemde tekst vind ik dit. Beide instrumenten zijn voor en door orkestmuzikanten ontwikkeld. Ik speel de Chicago (je moet wel de juiste uitzoeken) en die dient zijn doel perfect.

Natuurlijk 'zingt' een Bach of van Laar een stuk meer, maar qua stemming, intonatie en vooral projectie leggen ze het af tegen de Yamaha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 23:03 

rbraber schreef:
Heb geen ervaring met van Laar maar ongetwijfeld maakt deze ook top-instrumenten getuige de vele professionele spelers die erop spelen.
Een vriend van mij heeft een Bb-trompet van Van Laar en ook dat is een prachtig instrument.
Zelf speel ik nu twee jaar op een Adams-C trompet. Daarvoor had ik een Schilke CX - C trompet (gemodificeerd) Ben over de Amdas ontzettend tevreden!
Heerlijk instrument. Spreekt uitstekend aan, erg goede projectie, voor mij een klank met veel kern. En vooral loepzuiver.
Ben toen een hele dag geweest om te testen (met deskundige vriend) en hebben uiteindelijk toen een goede keuze gemaakt.

Met groet,
Ron Braber

Ron,

ik las je stukje op de site van Adams. Puur persoonlijke interesse, waarom speel je C-trompet in HaFa? Speel je ook symfonisch op de C en hoe zijn die ervaringen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 23:37 

richaar-cdl schreef:
Natuurlijk 'zingt' een Bach of van Laar een stuk meer, maar qua stemming, intonatie en vooral projectie leggen ze het af tegen de Yamaha.

Het is mij nooit opgevallen dat een Yamaha beter stemt en projecteert toen ik Yamaha trompetten met mijn van Laar trompetten vergeleek. Persoonlijk vind ik Hub's toeters wat rijker van klank, vandaar dat ik er op speel. Maar ik zou ook prima uit de voeten kunnen met een nieuwe Yamaha denk ik zo. En een Bach Artisan vond ik ook prima spelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013 10:16 

Tja.. en bovendien een stemmende trompet is 1, wat je er verder mee doet is een tweede.

Stel ik moet een Gis in de balk spelen. Die kan het ene moment perfect stemmen, maar afhankelijk of ik de grondtoon, terts of kwint speel, zal ik toch altijd iets met de stemming moeten gaan doen. In hetzelfde licht, een beetje harder of zachter spelen kan ook helpen.

De Oiram C is een briljant instrument, maar dat er geen duimzadel op zit en je de 3e ventiel maar zeer beperkt (zo'n 2 cm) kan triggeren, vind ik op zijn minst onhandig.

Dat qua rijkheid van klank een Van Laar, Bach of Schilke het winnen van een Yamaha, zullen er maar weinig ontkennen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur